O alta capcana pentru clientii bancilor?
Clientii bancilor vor avea, in sfarsit, sansa sa solutioneze rapid, echitabil si, mai ales, gratuit, litigiile cu banca, promite o ordonanta adoptata recent. Insa, unele prevederi lasa loc de interpretari si pun sub semnul intrebarii succesul demersului.
Ordonanta de guvern cu privire la solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) transpune în legislatia româneasca directiva europeana în domeniu si are o sectiune speciala pentru litigiile din domeniul bancar.
Însa, unele prevederi sunt discutabile. În primul rând, reiese ca dreptul clientilor de a alege modalitatea de solutionare a litigiilor va fi limitat la aceasta procedura SAL. Potrivit textului, „litigiile din domeniul bancar sunt solutionate exclusiv prin proceduri SAL de Centrul SAL“, centru care urmeaza sa fie înfiintat în acest scop.
Atât reprezentantii mediului bancar, cât si cei ai asociatiilor pentru protectia consumatorilor dau asigurari ca „exclusivitatea“ se refera la faptul ca, pentru domeniul bancar, va exista un singur Centru SAL care va solutiona litigiile dintre consumatori si banci si ca nu este vorba de imposibilitatea clientului de a apela, în continuare, si la alte variante, pe care le are la dispozitie acum, respectiv mediere, instanta, asociatii de consumatori sau Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Gratuit sau nu?
Detalii, pe Capital