One United Properties si Auchan investesc 100 mil. euro in fostele hale Ford din Bucuresti. Apar un hypermarket, apartamente si birouri
One United Properties si Auchan România investesc 100 de milioane de euro într-un proiect imobiliar cu spatii de birouri, apartamente si un magazin Auchan pe terenul de 2,8 hectare al fostei fabrici Automatica, acolo unde se afla si halele Ford.
Proiectul One Floreasca City va avea trei componente integrate intr-un ansamblu deschis: fosta hala Ford va fi restaurata si modernizata, transformandu-se intr-un spatiu contemporan de retail operat de Auchan Romania, o cladire de birouri de clasa A – One Tower- si trei blocuri cu apartamente exclusiviste – One Mircea Eliade.
Fatadele laterale si luminatorul din zona centrala ale halelor Ford vor fi demontate si restaurate cu o echipa specializata in acest fel de lucrari si remontate pe o noua structura. Cladirea se va transforma intr-un spatiu contemporan de retail operat de Auchan Romania. Pentru a respecta mostenirea proprietatii, in cadrul amenajarii vor fi expuse modele de epoca ale marcii, unele chiar produse in perioada interbelica la Bucuresti.
Investitii de 100 de milioane de euro
30% din suprafata terenului de 2,8 hectare va fi alocata spatiilor verzi, iar proiectul va avea 1.200 de locuri de parcare subterane. Investitia pentru dezvotlarea intregului proiect se ridica la 100 de milioane de euro. Licitatia pentru incinta, groapa si pereti laterali aferenta componentelor de office si rezidential este in curs de finalizare, lucrarile urmand sa inceapa in aceasta luna. Toate componentele proiectului: office, retail si rezidential vor fi livrate simultan, in 2020.
"Dezvoltatorul a cedat municipalitatii o suprafata de teren de 1.000 de mp si va aloca un buget de un milion de euro pentru investitii in infrastructura: Calea Floreasca va fi largita de la 4 la 6 benzi, cu cate o banda suplimentara pentru fiecare sens de mers (pe sectorul cuprins intre Str Glynka si Bvd. Mircea Eliade); o noua solutie de trafic si semaforizare va fi implementata in intersectia bvd. Mircea Eliade-Calea Floreasca-Str. Ceaikovsky prin adaugarea de benzi specializate pentru virare la stanga si respeciv la dreapta; schimbarea echipamentelor de semaforizare cu unele noi, compatibile cu sistemul de management al traficului din municipiul Bucuresti (BTMS); noi alveole pentru statiile de autobuz; modernizarea sistemului de iluminat public pe Calea Floreasca pe segmentul dintre bvd. Mircea Eliade si str. Banu Antonache si modernizare intersectiei dintre str. Glynka si Calea Floreasca", se arata intr-un comunicat de presa al companiei.
Istoria fabricii Ford din Calea Floreasca
In 1931, Ford deschide firma de vanzari in Romania, iar un an mai tarziu, in 1932, Guvernul Romaniei comunica filialei Ford din Anglia (care patrona firma din Romania) disponibilitatea de a deschide la Bucuresti o linie de asamblare, potrivit informatiilor Ford.
Astfel, ca urmare a acestei invitatii, in 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul bucurestean Floreasca, unde a construit o uzina moderna, dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est, si peste 100 de muncitori, care putea ansambla anual 2.500 de automobile si camioane.
Ford Romania organiza cursuri de specializare pentru inginerii sai. Astfel se urmarea ca piesele sa fie fabricate si montate in intregime in fabrica din Floreasca sub stricta observatie a specialistilor. Pregatirile pentru acest pas important au inceput din 1939 cand mostre de tapiterie, acumulatori, suruburi, vopsea si alte repere, fabricate in Romania, fusesera trimise la Detroit spre examinare si sosisera inapoi cu observatiile corespunzatoare; sub acest aspect, investitiile Ford se ridicau la zeci de milioane de lei.
Detalii, pe Economica