Primul transport de tiruri cu trenul din programul RO-LA: CFR Marfa duce tiruri de la granita cu Ucraina pana in Bulgaria
CFR Marfa a anuntat azi primul transport de tiruri pe cale ferata din cadrul programului guvernamental RO – LA. Operatorul de stat a preluat tiruri ucrainene de la frontiera de nord a tarii pentru a le transporta pâna în Ruse, Bulgaria, de unde vor pleca mai departe în Turcia.
CFR Marfa anunta joi, 19 iulie, primul transport din cadrul programului RO - LA, lansat de Administratia Fondului pentru Mediu. Este vorba despre tiruri ucrainene, pe care CFR Marfa le-a preluat de la frontiera Dornesti, pentru a le transporta pana la Ruse, Bulgaria, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentantii companiei de stat.
Pe viitor, CFR Marfa vrea sa asigure astfel de transporturi si pe relatia Curtici – Giurgiu, dar si in alte tari, chiar si in Turcia.
Pe 6 iulie, CFR Marfa a anuntat aprobarea proiectului sau privind punerea in circulatie de trenuri RO-LA, fiind primul beneficiar al Programului ce vizeaza transferul de pe sosele pe calea ferata a transportului de marfa, in scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon.
Programul RO-LA se adreseaza operatorilor de transport feroviar din Romania, finantarea acordata de Administratia Fondului pentru Mediu fiind in cuantum de 60% din valoarea fara TVA a facturii emise de operatorul de transport feroviar societatii de transport rutier pentru activitatile finantate in cadrul acestui Program.
Datorita intrarii in acest program, CFR Marfa poate beneficia de o suma de pana la 14 milioane de lei.
CFR Marfa detine 160 de vagoane specializate pentru transportul TIR-urilor pe calea ferata si este singurul operator feroviar de marfa din Romania care are in proprietate astfel de vagoane, realizand in perioada 2002-2006 transporturi de acest fel pe relatia Wels (Austria) – Glogovat (Arad).
Detalii, pe Economica