Primul tronson de autostrada facut de chinezi? CNAIR, obligata a doua oara sa primeasca China Railway in cursa pentru lotul 5 din Sibiu – Pitesti
Eliminata a doua oara din cursa pentru sectiunea 5 a autostrazii Sibiu – Pitesti, asocierea China Railway – Viaponte Rom a depus iar contestatie si a obtinut câstig de cauza la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Mai mult, daca va fi mentinuta aceasta decizie, am putea avea primul lot de autostrada din România construit de chinezi.
CNSC a admis pe 4 iulie contestatia asocierii China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom impotriva deciziei prin care a fost exclusa a doua oara din cursa pentru sectiunea 5 a celui mai important proiect rutier al Romaniei.
Astfel, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este obligata, a doua oara, sa reia in calcul oferta chinezilor care, inainte de exludere, se afla pe primul loc.
Decizia CNSC poate fi insa atacata la Curtea de Apel Bucuresti. Chiar si asa, este posibil ca instanta sa mentina decizia Consiliului si sa avem primul lot de autostrada din Romania construit de chinezi.
CNSC a mai admis si pe 2 aprilie contestatia chinezilor, dupa ce acestia au fost eliminati prima data din cursa pentru sectiunea 5.
Italienii de la Astaldi, plasati pe locul 2, au atacat la Curtea de Apel Bucuresti prima decizie a CNSC, din 2 aprilie, prin care chinezii au fost reprimiti la licitatie. Pe 7 iunie, instanta a respins plangerea italienilor ca nefondata. Mai mult, i-a obligat sa plateasca "intimatei Asocierea China Railway 14 th Bureau Cp Ltd-Viaponmte Rom Srl-Viaponte, Projetos e Consultorias de Engenharia SA, prin Viaponte Rom SRL, suma de 3.000 lei cheltuieli de judecata".
Ramane de vazut cum se va incheia epopeea licitatiei pentru construirea sectiunii dintre Curtea de Arges si Pitesti a celei mai asteptate autostrazi.
Sectiunea 5 din Autostrada Sibiu - Pitesti este amplasata in judetul Arges, are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va incepe in zona localitatii Curtea de Arges si va continua paralel cu raul Arges, pana la actuala centura a Municipiului Pitesti.
Detalii, pe Economica