Radiografia pietei telecom la jumatatea anului, pe ce mizeaza fiecare operator ANALIZA
Daca în urma cu zece ani principalul motor de crestere al pietei telecom era internetul mobil, azi companiile se focuseaza în întreaga Europa, inclusiv în România, într-o piata ajunsa la saturatie, pe oferirea de pachete convergente fix-mobil care sa convinga fiecare client sa cumpere cât mai multe servicii de la un singur operator.
Potrivit celor mai recente date disponibile raportate de Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologiei Informatiei (ANCOM), in 2017 numarul total de utilizatori activi de servicii de telecomunicatii mobile, atat pe baza de abonamente, cat si cartele preplatite, a fost de 22,4 milioane, echivalentul unei rate de penetrare de 114%.
Convergenta inseamna oferirea de pachete complete de telefonie mobila, fixa, internet mobil, internet fix si televiziune.
Pachetele convergente fix-mobil au devenit principalul segment de crestere pentru operatori, ale caror eforturi de marketing se focuseaza pe promovarea abonamentelor cu mai multe servicii.
Din raportul financiar pentru prima jumatate a anului al grupului francez Orange, care detine cel mai mare operator mobil din Romania, reiese ca pachetele convergente au fost principalul motor de crestere atat pe pietele dezvoltate din Europa, precum Franta si Spania, precum si pe pietele mai mici, intre care si Romania.
Orange Romania a lansat in urma cu doi ani servicii fixe de internet broadband si televiziune, dupa ce a incheiat un acord pentru utilizarea infrastructurii de fibra optica a Telekom. Astfel au aparut pachetele fix-mobil Orange Love, oferite cu discount-uri abonatilor la telefonie mobila care opteaza si pentru servicii fixe de la companie.
Pentru Telekom, pachetele fix-mobil au luat prim-planul dupa rebranding-ul din 2014, cand Romtelecom si Cosmote au devenit Telekom Romania. De altfel, Telekom spune in raportul sau ca a obtinut o crestere a veniturilor din servicii mobile cu 3,1% in trimestrul doi, pana la 82,4 milioane euro, reflectand in mare parte veniturile mai mari din segmentul de abonamente si din ofertele convergente fix-mobil, care a avut cea mai mare crestere a bazei de clienti.
"Cresterea veniturilor din serviciile mobile, atat din serviciile mobile traditionale, cat si din pachetele convergente fix-mobil, reflecta succesul ofertelor #netliberare lansate recent, care au adus pe piata acces la internet mobil la preturi avantajoase si oferte competitive de servicii mobile", arata Telekom Romania.
Numarul clientilor pentru serviciile integrate fix-mobil a crescut cu 40% in al doilea trimestru fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 597.000 la sfarsitul lunii iunie 2018. Veniturile aferente au crescut cu 30,1%.
Baza de clienti a Telekom Romania Mobile a totalizat 4,7 milioane la sfarsitul trimestrului II, in scadere cu 3,4% fata de anul anterior datorita eliminarii cartelelor inactive. Din totalul clientilor, 35% sunt pe baza de abonamente.
"Romania ramane o piata dificila, insa imbunatatirea serviciilor mobile, alimentata de solutia noastra FMC (pachete convergente - n. red.) si ofertele noi, a compensat scaderea fixata in acest trimestru", arata Telekom in raportul sau.
Detalii, pe Economica