Rasturnare de situatie la licitatia pentru trenuri de metrou. De ce au dat inapoi elvetienii de la Stadler in controversa cu Metrorex
Dosarul în care elvetienii de la Stadler criticau licitatia Metrorex pentru trenuri noi a fost scos de pe rolul Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Dupa ce li s-a transmis ca trebuie sa achite o cautiune de 220.000 de lei pentru contestatie, elvetienii – reprezentanti de o casa de avocatura fondata de fostul premier Victor Ponta – au spus ca ei nu au dorit sa depuna contestatie, ci doar sa ceara un punct de vedere de la CNSC.
Dupa ce a criticat Metrorex ca ar cumpara trenuri depasite tehnologic, din otel si fara aer conditionat, producatorul elvetian de material rulant Stadler a facut un pas inapoi.
"In urma organizarii de catre Metrorex a procedurii de licitatie deschisa avand ca obiect , operatorul economic Stadler Rail Management AG, reprezentat conventional prin Gorun, Ponta si Asociatii SCA, a remis la data de 2 aprilie catre CNSC, "spre stiinta", adresa prin care petenta a criticat cerintele cuprinse in documentatia de atribuire propusa de autoritatea contractanta", a declarat pentru ECONOMICA.NET Florentina Dragan, presedintele CNSC.
Ulterior, pe 3 aprilie, CNSC a solicitat Stadler sa precizeze daca adresa trimisa reprezinta o contestatie sau doar o informare. De asemenea, autoritatea romana a precizat ca, in cazul in care reprezinta contestatie, atunci trebuie sa plateasca o cautiune de 220.000 de lei.
Pe 8 aprilie, Stadler a raspuns ca adresa trimisa catre CNSC "nu este o contestatie in acceptiunea legii, motiv pentru care nu vom depune cautiunea in cuantum de 220.000 de lei". De asemenea, a solicitat CNSC sa emita un punct de vedere "echidistant" cu privire la modul in care a fost gandita si redactata procedura de achizitie publica.
"Prin urmare, la data de 8 aprilie 2019, CNSC a scos de pe rol dosarul, tinand cont ca adresa inregistrata la Consiliu nu era o contestatie formulata in baza Legii nr. 101/2016", a explicat Florentina Dragan.
Detalii, pe Economica