Revolutie in retail: rusii de la Svetofor deschid primul magazin Mere din Romania. Promit ca va fi cel mai ieftin hard-discounter
Svetofor, unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip hard-discount din Rusia, va deschide vineri, 26 octombrie, primul sau magazin din România, la Snagov. Unitatea va opera sub brandul Mere, iar oficialii companiei primit ca va fi cel mai ieftin hard-discounter de pe piata.
Hard discounterul Svetofor din Rusia va inaugura vineri, 26 octombrie, la Snagov, primul sau magazin de pe plan local sub brandul Mere si se pregateste de noi deschideri, au declarat pentru ECONOMICA.NET Daniel Vasile, director achizitii produse alimentare din cadrul retailerului. Pana la finele anului, planul companiei ruse este de a ajunge la cinci unitati la nivel national si de a-si convinge potentialii clienti, persoane cu venituri mici si medii, ca brandul are cele mai mici preturi din piata - in medie cu 20% sub concurenta directa. "Parintele nostru este Zvetofor din Rusia, noi fiind practic o clona a magazinelor lor de acolo. Pretul va fi principalul nostru avantaj pe piata, dezideratul nostru este de a fi cu 20% sub pretul pietei. Daca nu reusim acest lucru, preferam sa nu avem respectivul SKU pe rafturile noastre. Tot ce avem in magazin incercam sa aducem cu discountul promis. Este dificil, dar facem ce putem pentru a fi cel mai ieftin lant de magazine din tara", explica managerul.
Branduri celebre cu preturi de 40% mai mici
Conceptul Mere presupune magazine cu suprafete intre 800 si 1.200 de meti patrati, in spatii inchiriate, situate la periferia oraselor medii si mici unde populatia are un potential financiar scazut. Magazinele vor comercializa in jur de 800 de sku-uri (produse), din care aproximativ 30% non alimentare, produse fabricate in Romania si de import. De asemenea, lantul rusesc va comercializa in mare parte produse necunoscute pana acum publicului roman, sau mai putin cunoscute. Retailerul nu va pune pe rafturi marci private ca restul hard-discounterilor. "Avem marci necunoscute sau mai putin cunoscute publicului din Romania, ori sub-branduri ale producatorilor mari (produse mai putin listate ale producatorilor mari n. red.). Vom avea si branduri, dar acestea intra la noi in magazine in conditii speciale, cu minus 40% reducere fata de pretul normal. Mai sunt capete de stoc. Produsele pe care le avem sunt in mare parte fabricate in Romania, dar avem si cateva SKU-uri din Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Germania, de unde avem detergenti, spre exemplu, sau Turcia, de unde provin unele dulciuri. Distribuitorii pe care i-am ales pana acum sunt romani, chiar daca aduc si produse importate, cu acoperire nationala pentru ca urmatorul magazin va fi la Brasov, destul de departe de Snagov", mai spune Vasile, potrivit caruia sunt multi distribuitori care nu au fost ofertati inca de concurenta.
Detalii, pe Economica