Romania, a patra piata din Europa dominata de companiile low-cost
Piata româneasca este dominata de companiile low-cost. Wizz Air, Blue Air, Ryanair, Pegasus Airlines sau noua Laudamotion, sunt doar câteva dintre companiile care promit bilete la preturi reduse din Bucuresti si marile orase din tara.
Companiile aeriene low-cost s-au extins in ultimii ani, iar Wizz Air a devenit cea mai mare companie de pe plan local, depasind chiar si operatorul national, Tarom. O analiza realizata de Anna.aero arata ca operatorii low-cost vor avea o cota de piata de 50% din totalul locurilor oferite la vanzare pe avioanele disponbile pana in 2027. Insa, aceasta tinta a fost deja atinsa pe noua piete europene, printre care si Romania.
Macedonia este tara in care cele mai multe locuri sunt oferite de o companie low-cost, cu 65,6% din total, o piata unde, surprinzator, Ryanair nu este prezenta. Pe locul doi se afla Slovacia, unde low-cost-ul domina cu 62,3%.
Locul trei este ocupat de Ungaria (61,7%), urmata de Romania (60,7%), doua piete importante pentru Wizz Air.
Pentru acest an se estimeaza ca numarul locurilor oferite la vanzare de companiile low-cost este de 501 milioane, in crestere cu 7,4% fata de 2017, arata datele OAG. Astfel, 2018 este primul an in care piata low-cost din Europa depaseste pragul de o jumatate de miliard in ceea ce priveste capacitatea. Iar daca ne uitam cu zece ani in urma, capacitatea a crescut cu 124%, de la 225 de milioane de locuri.
In batalia la nivel european, low-costul are o cota de piata de 36,3%, comparativ cu celalalt segment, de 63,7%. Cele mai mari companii aeriene din Europa, in functie de numarul de pasageri transportati sunt Ryanair, urmata de easyJet. Pe locurile trei si patru se regasesc companiile Lufthansa si Turkish Airlines.
Tara in care low-costul are o cota de piata de sub 1%
Detalii, pe Economica