Santierul lui Bosanceanu va livra in decembrie un nou prototip de nava conceput de SNC. La constructie participa si 200 de muncitori vietnamezi
Un nou tip de tanc petrolier, conceput, proiectat si construit la Santierul Naval Constanta va fi livrat în luna decembrie a acestui an unui armator strain, dupa cum precizeaza actionarul majoritar, Gheorghe Bosânceanu. Noul prototip, de 40.000 de tdw va avea un consum de combustibil mai mic cu 30% decât primul prototip construit de SNC, care a înregistrat la rândul sau o scadere de combustibil de la 30.000 de tone de carburant la 20.000 de tone pe zi, în contextul în care tonajul primului prototip era de 50.000 de tdw. Bosânceanu spune ca ar fi putut realiza probabil de anul trecut acest nou tip de nava daca nu s-ar fi confruntat cu un mare deficit de personal. De aceea, din luna martie 2018, pe Santierul Naval Constanta lucreaza 200 de noi angajati navali de origine vietnameza.
Dupa izbucnirea crizei financiare din 2008, din cauza scaderii cererii de noi tancuri petroliere de 50.000 de tdw la nivel mondial si, bineinteles datorita scaderii nivelului transporturilor navale de materii prime, Santierul Naval Constanta a inceput sa isi reorganizeze activitatea. In acest context, la ora actuala, Santierul Naval Constanta (SNC) are urmatoarele directii de dezvoltare: reparatii si constructii nave, constructii de nave specializate de 9.000 de tdw, dupa un proiect apartinand SNC, nave unice la nivel international (prima a fost livrata in 2017), modernizari si reparatii la navele militare ale Marinei Romane, constructia de tancuri petroliere de 40.000 de tdw (21 de astfel de nave a livrat pana acum SNC, conform spuselor lui Gheorghe Bosanceanu) si constructia de nave dupa proiecte proprii.
In 2013, Gheorghe Bosanceanu a inceput constructia primului tanc petrolier de conceptie proprie al SNC. Deoarece utilizatorii de nave si-au schimbat prioritatile (combustibilul a trecut pe primul loc, urmat de pescajul navei si abia apoi de capacitatea de transport), SNC a trecut la constructia prototip a unui nou tip de tanc petrolier de 50.000 tdw. Acesta a fost axat pe consum economic, cu modificari la corpul navei si cel mai modern motor principal. „Economia de combustibil realizata prin utilizarea noului motor va fi de o treime, reducand consumul de carburant de la 30.000 de tone pe zi la 20.000 de tone pe zi.", spunea la vremea respectiva Gheorghe Bosanceanu. Iata ca acum a inceput deja un proiect si mai ambitios, adaptat probabil si unor viitoare crize financiare care ar putea sa apara: o noua nava prototip, de 40.000 de tdw, dar cu un consum de carburant cu 30% mai mic decat modelul precedent. "Prima nava din acest proiect va fi livrata in decembrie 2018", precizeaza Bosanceanu.
Detalii, pe Economica