Sarbatorile reinvie creditele de consum
Cele mai mari patru banci din Romania, BCR, BRD, Raiffeisen si Banca Transilvania, desfasoara campanii de promovare a creditelor de nevoi personale, un produs care devenise mai degraba marginal de la debutul crizei financiare, in 2009.
Bancile din România reîncep sa se miste în zona împrumuturilor de consum. Dobânzile anuale efective au scazut, în unele cazuri, si sub 10%, în timp ce liderii sistemului bancar au demarat campanii de promovare a creditului de nevoi personale. „Cele trei banci mari (n.red. - BCR, BRD si Raiffeisen) au desfasurat mereu astfel de campanii în decembrie. Cred ca doar acum doi ani au lipsit. Totusi, am observat ca în 2014 s-au miscat ceva mai bine decât anul trecut în privinta creditelor pentru persoane fizice“, remarca Anca Bidian, CEO al brokerului Kiwi Finance. Cele trei banci, care aduna aproape 40% din activele sistemului bancar local, au venit cu oferte tentante la creditul de nevoi personale. Mai mult, Raiffeisen desfasoara si o campanie prin care propune propriilor clienti sa îsi refinanteze creditele la costuri mai avantajoase decât cele initiale. Nivelul Dobânzii Anuale Efective propus de Raiffeisen la creditele de refinantare se situeaza între 12% si 14%, în functie de suma contractata.
Detalii, pe Capital