Scandal nou pe Autostrada Lugoj – Deva: sefii de la Drumuri, acuzati de lasitate pentru ca au scos separat la licitatie lucrari la Nodul Holdea
Asociatia Pro Infrastructura îi acuza pe sefii de la Drumuri de lasitate pentru ca au scos separat la licitatie constructia bretelei de iesire de pe autostrada Lugoj – Deva de la Nodul Holdea si nu au acordat aceste lucrari constructorului lotului 3, spaniolii de la Comsa. În replica, oficialii de la Drumuri spun ca încredintarea lucrarilor suplimentare constructorului spaniol ar fi fost ilegala, iar scoaterea la licitatie era singura optiune legala.
Nod Holdea. Sursa foto: Asocitatia Pro Infrastructura
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 9 august o licitatie pentru construirea bretelei de iesire de pe Autostrada Lugoj – Deva de la Nodul Holdea.Termenul limita de depunere a ofertelor este 29 august iar pana pe 29 noiembrie ar putea fi stabilit castigatorul. Valoarea lucrarilor este estimata la 24,39 milioane de lei, iar durata lor va fi de trei luni.
Asociatia Pro Infrastructura (API) critica demersul CNAIR, pe care il catalogheaza drept un act de lasitate.
"La 2 ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descarcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva la Holdea, dupa nenumarate pozitii publice ale comunitatii noastre in care ceream includerea lucrarilor suplimentare in contractul aflat in desfasurare, CNAIR a ales cea mai lasa si mai dezavantajoasa optiune posibila: o noua licitatie", spun reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura (API).
Ei adauga ca „este revoltatoare indecizia celor din CNAIR care au asteptat sa faca acest pas de la finalul anului 2016 si pana acum, amanand practic cu mai bine de un an deschiderea circulatiei pe acest tronson de autostrada de 21 de km".
Contactati de catre ECONOMICA.NET, reprezentantii CNAIR au spus ca scoaterea separata la licitatie a lucrarilor reprezinta singura optiune legala.
Potrivit lor, semarea unui act aditional cu constructorul lotului 3, asa cum propune API, ar fi fost ilegala si nu ar fi fost aprobata de catre oficialii de la Bruxelles, Autostrada Lugoj – Deva fiind construita cu fonduri europene.
"Legislatia nu ne permite semnarea unui act aditional, care se incheie doar in situatii neprevazute. In acest caz, ar fi fost o fortare a legii", ne-a explicat Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.
Detalii, pe Economica