Se bat cu Metro, Carrefour si Delhaize: Romanii care ameninta marile lanturi internationale
În ultimii doi ani, mai ales pe segmentul magazinelor de proximitate, afacerile românilor au început sa conteze pe piata de retail.
Cine se bate cu marii retaileri
La finele anului trecut, compania cu capital integral romanesc Succes Nic Com, detinuta de cel mai bogat om din Gorj, omul de afaceri Nicolae Sarcina, a indraznit sa faca primii pasi pe piata de retail din capitala, dominata de marile lanturi internationale. Compania implicata in multe alte afaceri de la transporturi la benzinarii si panificatie, a deschis sub brandul Succes 5 magazine de proximitate dintre care doua in sectorul 3, unul in sector 4, unul in sector 5 si un altul in sector 6. Planurile lor sunt insa extrem de ambitioase. Compania vrea sa inaugureze anul acesta 50 de noi magazine in Bucuresti si alte cateva zeci in principalele orase din zona de sud si vest a tarii. Suprafata medie a unui magazin Succes este de 100 de mp. "Ajungand la concluzia ca am ramas aproape singurul retailer roman care rezista si se extinde pe piata din tara, ne-am hotarat sa ne continuam expansiunea la nivel national, avand preturi competitive, preturi de hipermarket in magazine de proximitate, avand o logistica performanta si o echipa dornica de munca", a declarat pentru ECONOMICA.NET Anca Dragotescu, directorul executiv al companiei. Promovat ca un lant de magazine de proximitate cu preturi mici, Succes are avantajul flexibilitatii politicii comerciale fata de cea a multinationalelor, dupa cum spun reprezentantii companiei.
De la lapte la magazine
O alta companie care a facut anul acesta primii pasi in retail este producatorul pitestean de lactate Lactag. Compania a inaugurat in februarie trei magazine sub brandul "Pe gustate!" iar pana la finele lui martie are in plan deschiderea a inca 9 unitati. In total, Lactag va avea pana de Paste 30 de magazine in zona de sud a tarii. Printre acestea se numara si un supermarket cu o suprafata de 1500 de metri patrati pe care il va inaugura in Craiova in urmatoarea perioada. Unitatile din capitala, cu suprafete cuprinse intre 80 si 100 de metri patrati vor comercializa toata gama de lactate din portofoliul Lactag, dar si alte produse fresh precum carne, mezeluri, peste, legume, produse de bacanie si panificatie. De asemenea, vor avea si produse non-food de stricta necesitate. La produsele fresh, inclusiv la mezeluri si carnev preturile sunt de producator dupa cum spune producatorul.
Detalii, pe Economica