Se schimba legea vanzarii produselor. Toate magazinele vor fi obligate sa schimbe in 15 zile, la cerere, obiectul cumparat
Termenul de schimbare a produsului achizitionat din magazin va fi stabilit, în scris, între vânzator si cumparator. De comun acord, acest termen poate fi între 0 si 15 zile calendaristice. În prezent, schimbarea unui produs sau returnarea banilor cheltuiti pentru cumpararea acestuia ramâne la latitudinea vânzatorului.
Se schimba legea privind vanzarea produselor in Romania. Magazinul va fi obligat sa-ti schimbe, la cerere, obiectul cumparat.Legea 449/2003, privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, va fi schimbata de Guvern, prin ordonanta de urgenta, in sensul obligarii fiecarui vanzator sa acorde un termen de preschimbare a produsului intr-un termen de 15 zile caledaristice. In prezent, magazinele, cu exceptia celor online, nu sunt obligate sa preschimbe, la cerere, produsele cumparate. Cele ce totusi fac acest lucru, o fac din proprie initiativa. „Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vanzatorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire. Vanzatorul are aceleasi obligatii pentru produsul inlocuit ca si pentru produsul vandut initial”, se arata in proiectul de ordonanta.In prezent, magazinele pot alege daca preschimba sau nu un produs vandut. Majoritatea magazinelor mari dau posibilitatea clientilor sa schimbe un produs achizitionat intr-un termen de pana la 30 de zile de la achizitionare, indiferent de motiv, daca produsul cumparat este adus inaoi nedeteriorat. Totusi, exista inca suficiente magazine care refuza sa schimbe produsul cumparat sau saa ofere banii inapoi, la cerere. Aici puteti gasi afise pe care sa scrie "Marfa vanduta nu se returneaza".„Este un proiect bun, un pas inainte, conduce la responsabilizarea agentului economic. Creste increderea clientului in magazin”, spune, pentru ECONOMICA.NET, Marius Dunca, fost presedinte ANPC pana la sfarsitul lunii noimebrie 2015.In privinta garantiei legale de conformitate, proiectul de lege mai precizeaza ca este „obligatia legala a vanzatorului sau producatorului fata de consumator, ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta”.
Detalii, pe Economica