Se strica trenul privatului pe sina statului? CFR spune ca nimeni nu s-a plans
Magistrala 900 de cale ferata Bucuresti – Craiova – Timisoara ar devora într-un ritm alarmant rotile vagoanelor noi de la trenul unui operator privat, potrivit România Feroviara. Reprezentantii CFR Infrastructura spun însa ca niciun operator de transport feroviar nu a semnalat uzuri anormale ale rotilor pe aceasta magistrala si ca trebuie evitata utilizarea unui tren doar pe un singur traseu.
Acum doi ani de zile, un operator privat introducea in circulatie "trenul de noapte cu cele mai bune servicii de pe caile ferate din Romania", scrie Romania Feroviara, blog specializat in domeniul feroviar.
Conform sursei citate, la nici doi ani de zile, toate rotile monobloc ale vagoanelor au fost inlocuite cu altele noi iar niciun set de roti nu a rezistat mai mult de 350.000 – 400.000 kilometri. „Magistrala 900 devorandu-le intr-un ritm alarmant, odata la doua saptamani un vagon e obligat sa intre la strung", continua Romania Feroviara.
In aceste conditii, Romania Feroviara intreaba daca "mai are rost in Romania sa vii cu material rulant nou, in conditiile in care te costa o tona de bani doar ca sa-l mentii in circulatie?".
Surse CFR Calatori – toti operatorii au probleme cu uzura rotilor
Surse din cadrul CFR Calatori spun la randul lor ca "aceeasi problema o intampina toti operatorii de material rulant care circula in Romania, fie ei DB, TFC, CFR Calatori".
Potrivit lor, rotile monobloc la un vagon tineau cam doi ani ca si norma de timp, dar in ultima perioada se uzeaza mai repede. "Intr-adevar infrastructura statului, fie ea auto sau feroviara, este de slaba calitate. Gropi sunt si in sosele si in calea ferata", adauga sursele noastre.
CFR Infrastructura: niciun operator nu a semnalat probleme de uzuri anormale
Detalii, pe Economica