Seful CNAIR: Romania va avea, pana la sfarsitul acestui an, 90 de kilometri noi de autostrada, plus 45 de kilometri de Variante de Ocolire
România va avea, pâna la sfârsitul acestui an, 90 de kilometri noi de autostrada, la care se pot adauga circa 45 de kilometri de Variante de Ocolire, în timp ce aproximativ 250 de kilometri vor însemna drumuri reabilitate si îmbunatatite, a afirmat directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Stefan Ionita, într-un interviu acordat AGERPRES. Potrivit sefului CNAIR, o mare parte dintre proiectele de infrastructura rutiera planificate pentru perioada urmatoare vor putea fi sustinute cu bani europeni, obiectivul fiind ca absorbtia de fonduri nerambursabile sa se situeze la patru miliarde de lei, în acest an, jumatate fata de cele circa opt miliarde de lei aduse în exercitiul financiar anterior.
Care este stadiul proiectelor mari de infrastructura atat de asteptate de catre romani (autostrazile Comarnic-Brasov sau Pitesti-Sibiu), ce s-a realizat pana in prezent, pe ce loc se situeaza Romania in raport cu celelalte state europene in materie de drumuri si sosele de mare viteza sau ce solutie se cauta pentru rezolvarea problemelor ce apar in urma contestatiilor depuse la diverse proiecte, sunt doar cateva dintre intrebarile pe marginea carora directorul general al CNAIR, Stefan Ionita, a raspuns in interviul AGERPRES.
AGERPRES: Care sunt provocarile anului 2017 pentru Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere? Vorbim aici despre proiecte finantate de la bugetul de stat, din fonduri europene sau in regie proprie...Stefan Ionita: Provocarile companiei sunt cele pe care le asteapta de atata timp opinia publica si ma refer aici, de exemplu, la Autostrada Pitesti-Sibiu. In acest caz, avem toate sperantele ca, in luna iunie, vom demara procedura de proiectare si de executie pentru sectiunile 1 si 5. Aici vorbim despre sectiunea de la Boita la Sibiu si de la Curtea de Arges la Pitesti, in total 45 de kilometri. Sunt sectiuni functionale care au asigurate descarcarile aferente. Proiectul Sibiu - Pitesti este prioritatea zero, fiind mult asteptat de toata lumea. In ultimele zile, am stat umar la umar cu prestatorul si am muncit ca si proiectanti, pentru ca CNAIR a trecut un pic in zona in care nu mai este un simplu beneficiar care asteapta un raspuns, ci s-a implicat activ. A intrat in viata proiectului, a fost pe teren, astfel incat putem spune ca pentru sectiunile 1 si 5 avem o documentatie care le permite initierea unor proceduri de achizitie publica, proiectare si executie. Vom face acest lucru pentru a scurta termenele, astfel incat lucrurile sa mearga intr-un ritm mai bun si oamenii sa vada ca incep lucrarile la acest sector de autostrada. Ne propunem ca, undeva in luna iulie, sa demaram procedura si pentru Lotul 4 de proiectare si executie. Ulterior, sa avansam, in functie de rezultatele din august, sa avem niste termene si pentru Loturile 2 si 3.
Detalii, pe Economica