Seful Endava pentru Europa Centrala si de Est: Dezvoltarea business-ului nostru la Brasov este franata de inexistenta aeroportului
Compania britanica Endava si-a extins prezenta în România în acest an cu un birou la Brasov, însa dezvoltarea acestuia este frânata de lipsa aeroportului local. Continuam astazi partea a doua a interviului pe care Claudiu Constantinescu, Regional Manager pentru România, Bulgaria, Macedonia si Serbia, l-a acordat ECONOMICA.NET.
Consultati la acest link prima parte a interviului acordat de Claudiu Constantinescu pentru Economica.
Ce obiective v-ati propus in momentul in care ati preluat rolul de manager regional?
Claudiu Constantinescu: Suntem impartiti in cinci regiuni mari: doua dintre ele sunt in America Latina si sunt ultimele pe care le-am deschis sunt trei regiuni din Europa - nord, centru si sud. Eu sunt responsabil pe regiunea de sud care include sase centre: Bucuresti care e si cel mai mare, Belgrad, Sofia si Skopje, Pitesti si Brasov.
Zona noastra nu are obiective majore diferite fata de restul organizatiei. Obiectivul nostru principal este sa reusim in continuare sa cream proiecte de succes pentru oameni. Misiunea noastra este sa facem impact pentru oameni, plecand de la clientii nostri, utilizatorii finali ai sistemelor pe care le facem si bineinteles angajatii nostri din companie. Aceasta pare asa o filosofie un pic utopica si toata lumea cu care interactionam, inclusiv eu cand am venit la Endava si am citit website-ul si declaratiile managementului, am fost surprins de o abordare idealista aparent.
Totusi, cand intri in companie si ai relatii cu clientii si partenerii, constanti ca e foarte multa greutate in politica asta de orientare catre oameni cu cateva rezultate concrete palpabile. De exemplu, doua dintre masurile pe care le urmarim anual sunt indirect legate de focusul pe oameni. Unul este procentul de clienti care se intorc sa faca afaceri cu Endava, este foarte mare. Asta ne permite sa avem un numar de vanzatori foarte mic, ca procent in totalul companiei pentru ca, de fapt, vanzare se face prin intermediul relatiei si calitatea livrarii pe care le-am facut in anii trecuti. Am lucrat pentru Visa, se intoarce si cumpara de la noi, am lucrat pentru WallPay, se intoarce si cumpara de la noi. Dar industria si lumea au devenit destul de mici. Oamenii se muta din companiei si au din nou de facut un proiect mare si isi aduc aminte ca in trecut au lucrat cu Endava si atunci ne suna din nou.
A doua unitate de masura legata de partea de oameni, e partea de angajati. Noi, daca ne uitam in fiecare an, 30-40% dintre angajatii noi sunt oameni recomandati de cineva din companie. Pentru noi acest lucru inseamna ca ne-am facut o relatie buna si oferim un mediu placut de lucru pentru ca altfel ei nu si-ar recomanda prietenii sau familia sa vina sa lucreze cu noi.
Detalii, pe Economica