Statul: Autostrada Unirii nu trece de expertii UE pentru finantare. Unicul drum nou rentabil peste Carpatii Orientali ar fi Brasov-Bacau
Autostrada Brasov – Bacau (A13) este singura varianta rentabila de legare a Ardealului de Moldova, potrivit unei analize ce a inclus patru trasee peste Carpatii Orientali, au spus pentru ECONOMICA.NET surse oficiale. Potrivit lor, autostrada Târgu Mures – Iasi – Ungheni nu îndeplineste conditiile pentru obtinerea finantarii europene.
Singura autostrada peste Carpatii Orientali care se califica pentru finantarea din fonduri europene este Brasov – Bacau (A13), rezulta dintr-o analiza realizata la cererea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) in cadrului programului de asistenta PASSA, incheiat cu Banca Europeana de Investitii (BEI).
In cadrul studiului au fost analizate patru trasee:
Cluj – Bistrita – Suceava Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni Targu Mures – Sighisoara – Bacau Brasov – Bacau
"Din analiza cost – beneficiu se poate constata ca singurul proiect usor peste limita de rentabilitate este Autostrada Brasov – Bacau", au spus sursele noastre, citand analiza expertilor.
Potrivit lor, varianta Brasov – Bacau se califica pentru fondurile europene, fiind singura care indeplineste conditiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
"Se sugereaza sa se mearga pe o singura varianta, Brasov - Bacau, pentru ca daca se va merge pe doua, atunci se va imparti traficul si ar pica ambele variante", mai spun sursele noastre, cu referire la studiu.
Variante autostrada Ardeal – Moldova in studiul BEI - PASSA
Detalii, pe Economica