Studiu ASF: Piata vanzarilor online de RCA a ajuns la 64 milioane lei in 2017. Cine este lider in vanzari
Un studiu realizat de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) privind utilizarea canalelor alternative de vânzare de polite de asigurare de catre brokeri arata ca piata vânzarilor de asigurari online a fost de 64 de milioane de lei în 2017 si doar 29 de brokeri utilizeaza metodele electronice de plata. Din pacate, vânzarile online în asigurari reprezinta doar putin peste 1% din total prime brute subscrise la nivelul anului trecut. În urma analizei ECONOMICA.NET se remarca faptul ca cel mai multe vânzari de polite online se realizeaza prin intermediul eMAG Asigurari.
Din 298 brokeri de asigurare si/sau de reasigurare, 48 de brokeri utilizeaza canale alternative, din care 33 de brokeri distribuie prin internet. Astfel, 29 de brokeri accepta metode electronice de plata. Aceste cifre sunt reliefate de un studiu al ASF care a derulat o analiza privind utilizarea canalelor alternative online in distributia de produse de asigurari. Analiza s-a realizat pe baza unui chestionar transmis prin e-mail, catre un numar de 298 brokeri de asigurare si/sau de reasigurare, activi la data de 20.05.2018.
Primele intermediate online au insumat peste 64 milioane lei in anul 2017, reprezentand 1,081% din total prime subscrise de catre brokerii de asigurare si/sau de reasigurare. La nivelul societatilor de asigurari se estimeaza un procent de 5% prime intermediate online. Vicepresedintele sectorului de asigurari-reasigurari din cadrul ASF, Cornel Coca Constantinescu a declarat ca "aceasta prima analiza arata ca, desi piata de distributie online este inca redusa, trebuie promovate politici pentru dezvoltarea acestora. S-au luat deja masuri in acest sens. Cetatenii trebuie sa aiba acces cu usurinta la asigurari, asigurarile trebuie sa fie aproape de oameni, ca niste servicii de baza pentru a le asigura confortul unei vieti in care riscurile inerente care ne inconjoara sa fie cat mai reduse. Si vorbim nu numai de vanzari online dar si de solutionarea daunelor cand riscurile se manifesta. Internetul, digitalizarea, si-au gasit locul in viata fiecaruia, fiecare are un telefon mobil. Ar trebui ca acesta sa fie vehiculul principal de comunicare si obtinere de servicii de asigurare si post-asigurare in functie de nevoile fiecaruia, la momentul in care are aceste nevoi".
Conform studiului, s-au intermediat in proportie de 95% produse din clasa X - „Raspundere civila pentru utilizarea vehiculelor auto terestre". Pe locul doi se situeaza produsele de asigurare din clasa XVIII - "Asistenta persoane in dificultate in timpul deplasarilor", cu aproximativ 2,77%. Raportand la volumul total de prime intermediate in anul 2017 (online si offline), pentru aceleasi clase de asigurari generale, pentru care s-au intermediat si produse de asigurare si prin canalul on-line, se constata faptul ca 1,81% din produsele intermediate pe clasa X – "Raspundere civila pentru utilizarea vehiculelor auto terestre", s-au intermediat prin canalul online, iar pentru produsele din clasa XVIII – „Asistenta persoane in dificultate in timpul deplasarilor", s-au intermediat prime de asigurare on-line, in anul 2017, in procent de 4,35%.
Detalii, pe Economica