Peste 1,5 milioane de clienti, 22 de restaurante deschise, un bon mediu de peste trei euro si liderul pietei in sapte ani. Pe scurt, acestea sunt rezultatele si planurile de viitor ale Subway.
La un an de la deschiderea primului restaurant, interesul antreprenorilor pentru preluarea unei francize Subway este mare, pe mesele celor care decid atribuirea lor fiind nenumarate cereri. Dintre acestea, doar 2%-3% ajung sa fie acceptate, dupa cum declara Rumen Radev, agentul de dezvoltare al brandului in Romania.
Totusi, exista o mana de antreprenori deja „agreati“ de francizor, datorita faptului ca au reusit sa conduca cu succes un prim restaurant in Romania, iar apetitul pentru o afacere mai ampla le-a fost deschis de rezultatele intregistrate in cateva luni de la primele deschideri. Printre acestia se numara Cristian Stefanescu, cel care a deschis primul Subway din Romania, John Marino (detinatorul unitatii de la Underground), dar si Arsis, o companie cu o cifra de afaceri anuala de 30 de milioane de euro si prima care a primit, in Romania, o franciza ca entitate, si nu ca antreprenor persoana fizica (unitatile din Carrefour Orhideea si Cora Pantelimon). Toti acestia au in plan inaugurarea a inca cel putin unu-doua restaurante. „Cand am intrat in aceasta afacere, am stiut ca nu o sa deschidem doar doua unitati“, spune Radu Niculescu (38 de ani), director general al Arsis si cel care se ocupa de dezvoltarea Subway, mentionand ca vor fi cel putin trei inaugurari pana la finele anului (din care una in Constanta) si zece intr-un interval de trei ani.
Detalii, pe Capital