Supravietuitoarele - marci comuniste adaptate la economia de piata
Au fost la un pas de moarte, iar unele dintre ele chiar au disparut de pe piata pentru o vreme. Acum, insa, au fost readuse la viata. Ba chiar, in unele cazuri, si-au recapatat gloria de alta data, in ciuda numarului mult mai mare de competitori.
E greu de gasit în România o persoana de peste 30 de ani care sa nu fi mers macar o data pe o bicicleta Pegas. Nici nu e de mirare, având în vedere ca între 1972 si 1989 s-au vândut cam 300.000 de unitati pe an, adica peste cinci milioane de biciclete în total. Dupa ce a disparut cam doua decenii de pe piata, marca a fost resuscitata de un antreprenor bucurestean. Deocamdata, este înca una de nisa: „Am început sa comercializam noua serie Pegas în vara anului 2012. Pâna în prezent, am pus în circulatie aproape 4.000 de biciclete si speram sa atingem cifra de 5.000 pâna la sfârsitul anului“, spune Andrei Botescu, proprietarul Atelierelor Pegas.
Însa noul Pegas nu doreste sa fie un brand dedicat unei anumite categorii de public. „Încercam sa ajungem la cât mai multe segmente ale populatiei, pentru ca avem vocatia unui brand national.
Detalii, pe Capital