Home / Stiri financiare / Tarom vrea sa iasa din Sky Team si sa-si ia avioane noi

Tarom vrea sa iasa din Sky Team si sa-si ia avioane noi

Tarom vrea sa iasa din Sky Team si sa-si ia avioane noi

Planul de management al Tarom, respins de Consiliul de Administratie, dar care va fi revizuit si prezentat din nou la sfârsitul saptamânii viitoare, prevede si posibilitatea ca Tarom sa iasa din alianta Sky Team, dar si din organizatia IATA.

/p>

Standardizarea flotei, ce presupune achizitia de noi avioane, face si ea parte din planul de management.

Christian Heinzmann, directorul general al Tarom, a confirmat zvonurile aparute in presa cu privire la posibilitatea ca operatorul aerian sa paraseasca Sky Team si IATA.  „Exista in planul de management posibilitatea ca Tarom sa iasa din Sky Team, dar problema este ca e foarte dificil. Ar putea fi si iesirea din IATA. Pentru ca trebuie sa ne uitam la profitabilitatea companiei, trebuie sa ne uitam la viitor. Stiu ca SkyTeam este prestigioasa, stiu ca IATA este prestigioasa, dar trebuie sa pui totul in balanta. Ryanair nu este parte a acestor organizatii. Sigur, nu vrem sa transformam Tarom intr-o companie low-cost, dar asta nu inseamna ca nu ne putem ridica fara IATA sau Sky Team. Sunt foarte multe companii care nu fac parte din aceste doua organizatii si au succes”, a declarat Christian Heinzmann in cadrul unei mese rotunde. Apartenenta Tarom la Sky Team permite accesul la o retea largita de destinatii ale celorlalti 18 membri (Aeroflot, Aerolineas Argentinas, AeroMexico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Czech Airlines, Delta Airlines, Kenya Airways, KLM, Korean Air, MEA, Saudia, Vietnam Airlines, XiamenAir). Intrebat cat plateste Tarom pentru apartenenta la aceste doua organizatii, Heinzmann spune ca nu cunoaste detaliile, dar ca sunt foarte scumpe si a oferit un exemplu in acest sens: cat costa iesirea Tarom din Sky Team. „Daca dorim sa iesim din Sky Team, costul este de 3,5 milioane de euro. De aceea trebuie sa punem totul in balanta. Nimic nu a fost decis, ci studiat. Daca costa atat de mult, sa vedem ce ne aduce. Asta incercam sa calculam: daca merita”, a mai declarat managerul privat de la Tarom. Avioane noi de la Mitsubishi? Un alt punct din planul de management al noii conduceri este standardizarea flotei Tarom. Chiar joi, ministrul Transorturilor, Relu Fenechiu a declarat ca operatorul aerian ar trebui sa-si mareasca flota prin achizitii sau inchirieri.

„Dorim sa facem un fel de schimb cu celelalte avioane pe care le avem. Flota Tarom nu e standardizata. Avem diferite tipuri de avioane, ceea ce face ca mentenanta lor sa fie foarte scumpa. Asta inseamna personal in plus pentru zboruri, tehnicieni in plus, investitii in plus. Daca avem o flota comuna, am putea reduce costurile de operare dramatic. Daca vreti un exemplu foarte clar, doar costul pentru combustibil va scadea cu 35%. Restul va depinde de negocierile cu producatorii de avioane. Vom merge pe pretul cel mai mic. Vrem cel mai bun avion, pentru cel mai mic pret. Vom face o licitatie pentru a lua cel mai bun avion care se va potrivi nevoilor noastre”, a mai declarat Christian Heinzmann.  Acesta spune ca s-a facut o analiza a pietei pentru a vedea care avioane se potrivesc nevoilor Tarom.  Printre producatorii enumerati de Heinzmann se numara si compania japoneza Mitsubishi, care va incepe anul viitor productia la un avion de dimensiuni mai mici decat cele oferite de Airbus sau Boeing. "Am analizat piata. Va dau un exemplu. Aibus nu are nici un avion mic. Cel mai mic este A318 care are 126 locuri. Boeing este si mai complicat pentru ca nu are avioane regionale pe care am dori sa le avem. Mai sunt Bombardier si Embraer, care sunt alte doua posibilitati, dar si compania japoneza Mitsubishi, care este dispusa sa vina aici si sa investeasca, sa construiasca si sa instruiasca pilotii, tehnicienii, iar noi am fi launch customer (n.r. - prima companie care comanda si primeste cel mai nou avion al unui producator). Fiind launch customer pentru Europa, ar fi un avantaj incredibil, pentru ca Mitsubishi ar plati pentru tot.

Detalii, pe Economica

joi, 21 februarie 2013, 695 afisari

Curs BNR luni, 25 noiembrie 2024

1 EUR4.9767 RON
1 USD 4.7456 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0500 RON
la Credit Europe Bank
1 USD = 4.8200 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 18.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile