Top cinci castigatori din retail: Scaderi pe linie ale marjelor de profit pentru marile lanturi de magazine
Ca si în anii trecuti, marjele nete ale profiturilor în cazul marilor lanturi de retail nu au depasit cu mult pragul de cinci procente, în 2014. Cel mai profitabil lant este si cel mai mare, adica retailerul german Kaufland. În general, marja de profit a scazut anul trecut în comparatie cu 2013.
Intr-o perioada in care, urmare a reducerii TVA la alimente si a disputelor referitoare la corectitudinea politicilor de pret ale marilor lanturi de magazine, opinia publica este atenta la activitatea econimica a magazinelor, ECONOMICA.NET a realizat un clasament al celor mai profitabile companii din comertul alimentar autohton. Calculul a fost realizat pe baza cifrelor de afaceri nete aferente anului 2014 si a profiturilor nete din aceeasi perioada, asa cum reies din bilanturile companiilor, publicate pe site-ul Ministerului de Finante. Calculul vizeaza marja neta a profitului, adica raportul dintre profitul net si cifra de afaceri.
Kaufland, numarul unu la cifra de afaceri si profit
Astfel, potrivit calculelor ECONOMICA.NET, cea mai mare marja de profit a avut-o in 2014, ca si in 2013, retailerul german Kaufland. Cel mai mare comerciant de alimente din Romania, cu afaceri de peste 7,9 miliarde de lei, a raportat pentru anul trecut o marja neta de 5,1%, fata de 4,5% in 2013. In 2014, compania a inaugurat 13 noi unitati, ducand reteaua la 103 hipermarketuri. Investitiile sunt estimate la peste 100 de milioane de euro.
Kaufland a inregistrat anul trecut o crestere de 10% a cifrei de afaceri, dar si o majorare a profitului net de 23,7%, pana la 409,7 milioane de lei.
Urmeaza retailerul francez Carrefour, cu o marja de 2,6%, mai mica decat in 2013 cand profitul a fost de 3,3% raportat la cifra de afaceri.
Detalii, pe Economica