Topul celor mai bune francize: Cum sa faci bani cu ideile altora!
În România opereaza, în prezent, peste 500 de companii în franciza care realizeaza anual afaceri estimate la 1,4 miliarde de euro. Cele mai de succes francize sunt cele din zona de fast-food si servicii, afirma expertii de la compania de business information si credit management KeysFin. Investitia medie în deschiderea unui business “la cheie” este de 10.000 de euro.
Cu o investitie minima si costuri de exploatare reduse, acestea pot aduce un profit substantial, în conditiile în care clientela va continua sa creasca, odata cu schimbarea obiceiurilor de consum.
Specialistii KeysFin afirma ca succesul francizelor este dat, pe de o parte, de potentialul de dezvoltare, iar pe de alta de valoarea mica a investitiei – între 5000 si 20.000 euro.
“În conditiile în care retailul este afectat de scaderea puterii de cumparare, dovada închiderile masive de spatii comerciale din mall-uri, iar sectorul imobiliar este limitat de accesul dificil la creditare, multi dintre cei care investeau în astfel de afaceri s-au reorientat, iar sectorul de fast-food este printre cele mai cautate, pentru ca investitia se recupereaza rapid", afirma consultantii KeysFin.
Potrivit estimarilor lui Eugen Driga, senior consultant la IMO Group, antreprenorii români si-au plasat capitalul în afaceri din fast-food (23.3%), coffee&restaurante (6.2%), retail (26.4%), beauty, service auto, real estate, mobilier, servicii (28.8%) si hotelier (2.3%)
Detalii, pe Capital