Tramvaie noi in Bucuresti: termenul pentru depunerea ofertelor, prelungit cu o luna. Astra Vagoane Calatori intra in cursa
Termenul pentru depunerea ofertelor la licitatia de tramvaie a Primariei Bucuresti a fost prelungit pâna pe 15 martie. Producatorul Astra Vagoane Calatori se înscrie si el în cursa pentru cel mai mare contract de livrare tramvaie din tara, unde initial nu putea intra de unul singur.
Primaria Bucuresti a lansat in decembrie licitatia pentru achizitia a 100 de tramvaie, valoarea contractului fiind estimata la 845,68 milioane de lei (180 milioane euro), fara TVA. Astfel, pretul pe bucata este de circa 1,8 milioane de euro, fara TVA.
Ofertele pentru aceasta licitatie urmau sa fie transmise pana pe 14 februarie, insa municipalitatea a prelungit termenul pana pe 15 martie.
La cea mai mare licitatie de tramvaie din tara nu putea participa si producatorul Astra Vagoane Calatori de unul singur, avand in vedere conditiile privind cifra de afaceri.
"Am gasit o solutie sa participam", a declarat pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Sarbu, directorul general al Astra Vagoane Calatori, adaugand ca livrarea de tramvaie in capitala unei tari este un punct forte in promovarea ulterioara a portofoliului oricarui producator.
Directorul firmei din Arad nu a precizat si ce solutie a identificat. Cel mai probabil, acesta a gasit parteneri pentru a se incadra in cerintele Primariei Bucuresti si a depune impreuna oferta.
In vara anului 2017, Valer Blidar, proprietarul fabricii din Arad, vorbea de o asociere cu Electroputere VFU Pascani si Atelierele CFR Grivita pentru participarea la licitatia de tramvaie ce urma sa fie organizata de Primaria Capitalei.
Ramane de vazut la deschiderea ofertelor daca uzinele reparatoare de material rulant din Pascani si Bucuresti sunt partenerii misteriosi ai Astra Vagoane Calatori la cea mai mare licitatie de tramvaie din tara.
De licitatia pentru tramvaie noi in Bucuresti pare interesat si producatorul francez Alstom, care a contestat procedura la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), insa fara succes.
Detalii, pe Economica