Troleibuzul romanesc revine: Astra Bus, singurul producator din Romania, a iesit din insolventa si lanseaza un nou model
Astra Bus, singurul producator de troleibuze din România, a iesit din insolventa si se pregateste sa lanseze un nou model pe piata. ECONOMICA.NET prezinta în exclusivitate cum va arata noul troleibuz românesc.
In urma cu patru ani, singurul producator de troleibuze din Romania a intrat in insolventa. In acea perioada dificila din existenta sa, Astra Bus a fost nevoita sa vanda din terenuri si imobile pentru a-si achita datoriile. Mai mult, fabrica aradeana nu mai producea troleibuze, din cauza ca nu mai avea comenzi.
Astra Bus spera atunci la o comanda de cel putin 10 troleibuze de la o primarie importanta din tara, pentru a-si relansa productia. Si aceasta a venit in 2015, cand Compania de Transport Public Cluj –Napoca a scos la licitatie un contract de 12 milioane de euro, pentru achizitia a 20 de troleibuze, adica 600.000 de euro/bucata.
Astra Bus a castigat licitatia, in colaborare cu proprietarul Astra Vagoane Calatori, Valer Blidar, si a inceput sa livreze noile troleibuze de 18 metri, IVECO Astra Town 118, incepand din 2016.
Dupa finalizarea acestei comenzi, Astra Bus nu s-a mai inscris insa si la noua licitatie organizata de Primaria Cluj-Napoca pentru achizitia a 50 de troleibuze. Motivul? Pretul prea mic din caietul de sarcini, explica pentru ECONOMICA.NET Ilarion Hotea, administratorul firmei aradene.
Valoarea estimata a noului contract scos la licitatie de municipalitatea din Ardeal se ridica la 21 de milioane de euro, adica o medie de 420.000 euro/troleibuz. Din cauza ca nu a fost depusa nicio oferta, licitatia pentru achizitia celor 50 de troleibuze a fost anulata.
Producatorul roman de troleibuze nu isi pierde insa speranta in piata din Romania si asteapta licitatia anuntata la Bucuresti pentru achizitia a 100 de unitati.
Intre timp, compania mai pregateste un prototip de troleibuz ce urmeaza sa fie testat in Ungaria, potrivit lui Ilarion Hotea.
Noul troleibuz romanesc va avea 12 metri lungime si podea coborata. In plus fata de modelele anterioare, acesta va avea autonomie pe baterie, astfel incat sa se poata deplasa pana la 10 kilometri fara sa fie conectat la reteaua electrica.
Caroseria noului vehicul ar putea fi realizata tot in colaborare cu IVECO, dar producatorul de la Arad se afla in discutii si cu alte companii europene, potrivit lui Hotea.
Detalii, pe Economica