Vanzarile din China au propulsat Audi deasupra BMW, liderul pietei auto premium
Audi a inregistrat in ianuarie vanzari mai mari decat BMW, liderul pietei mondiale a masinilor premium, pe fondul unei cresteri de 39% a livrarilor in China.
Livrarile totale de masini si vehicule sport utilitare ale Audi, divizie a Volkswagen, au urcat in ianuarie cu 16%, la 111.750 de unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut, relateaza Bloomberg.
Brandul BMW a realizat o crestere de 12% a livrarilor, la 107.276 unitati, potrivit datelor publicate vineri de companie. La nivelul grupului BMW, vanzarile de masini si SUV-uri, care includ si brandurile Mini si Rolls-Royce, au urcat cu 9,9%, 123.276 unitati.
BMW, cel mai mare producator de vehicule premium incepand din 2005, este concurat puternic de Audi si Mercedes-Benz, care ocupa urmatoarele doua pozitii pe piata si vor fiecare sa isi adjudece pozitia de lider pana la sfarsitul acestui deceniu.
Livrarile de luna trecuta ale Audi au fost sustinute de cererea pentru versiunea mai lunga a sedanului A4, destinat pietei chineze.
BMW a anuntat pe de alta parte obiectivul unui nou record al vanzarilor in 2013.
"S-ar putea ca Audi sa fie lider in unele luni din acest an, datorita pozitiei puternice in China, dar pe ansamblul anului ma astept ca BMW sa fie in frunte", a declarat Christian Ludwig, analist la Bankhaus Lampe in Dusseldorf.
Detalii, pe Finantistii