Vesti despre preluarea celui mai mare lant autohton de magazine. Piata spune ca Annabella se vinde, patronii ca business-ul lor se consolideaza
Familia de antreprenori Mutu din Râmnicu Vâlcea, proprietara lantului Annabella, lider pe piata comertului alimentar cu capital autohton, ar fi în negocieri pentru vanzarea magazinelor catre Carrefour sau Mega Image, sustin surse din piata de retail. Dorina Mutu, cea care conduce business-ul, neaga însa informatia spunând ca reteaua se consolideaza, nu se vinde.
Mai multe surse active pe piata de retail sustin ca familia Mutu este in negocieri avansate pentru vanzarea lantului de aproximativ 70 de magazine Annabella, cel mai mare business autohton din comertul alimentar si printre putinele cu cresteri sustinute pe o piata dominata de multinationale. Potrivit surselor noastre, la masa negocierilor mai sunt francezii de la Carrefour si belgienii de la Mega Image, cei care au cedat in 2016 trei unitati de ale lor din Bucuresti tocmai catre Annabella.
Dorina Mutu, directorul general, sustine ca lantul nu este de vanzare, compania fiind intr-o etapa de crestere si consolidare. "Reteaua de magazine Annabella este intr-o etapa de extindere si consolidare, avand in planul de dezvoltare o si mai mare apropiere de client, de schimbarile in consum si de noile trenduri ce apar in retail. Suntem in crestere de business si prioritatea noastra este de consolidare si dezvoltare durabila, nu de vanzare. Faptul ca apar zvonuri de vanzare a retelei Annabella nu poate decat sa ne bucure, este intodeauna placut sa fii curtat si apreciat. Asta arata ca avem un business sanatos, un model de dezvoltare de afacere bun si ca avem consumatori stabili si loiali", a declarat pentru ECONOMICA.NET Dorina Mutu.
De altfel, retailerul a bifat in 2017, conform datelor Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de peste 255 de milioane de lei, cu 16,7% peste 2016, urmare a cresterii numarului de magazine cu opt unitati, in Valcea si Arges. Compania este pe profit, inregistrand un plus de 10,3 milioane de lei, are peste 850 de angajati si a ajuns pe prima pozitie in clasamentul retalerilor autohtoni, dupa rulaje, conform unui clasament realizat de ECONOMICA.NET AICI
"Originar" din Ramnicu Valcea, de unde este si familia Mutu, brandul Annabella s-a extins in ultimul an in judetul Arges (Pitesti, Campulung), iar in 2016 a intrata pe piata bucuresteana printr-o preluare surpriza. In urma cu doi ani, reteaua autohtona a fost prima care a dat sigla Mga Image jos pentru a o inlocui cu a sa pe un magazin din Capitala. Atunci, familia Mutu a profitat practic de o conjunctura din piata-Consiliul Concurentei a permis lantului belgian preluarea magazinelor Angst cu conditia renuntarii la unele unitati- si a preluat trei spatii comerciale de la Mega Image. Este vorba despre fosta unitate Mega Image din zona Gradina Icoanei, Strada Copilului, nr. 6-12 si respectiv Soseaua Stefan cel Mare, nr. 56.
Detalii, pe Economica