Strategia CFR pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare: Este nevoie de investitii de 56 miliarde lei pana in 2022
CFR a publicat în dezbatere Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018-2022, potrivit careia costurile necesare pentru implementarea strategiei se ridica la 56,03 miliarde lei (12,18 miliarde euro). Documentul subliniaza declinul traficului feroviar dar si a celui de marfa în ultimii 30 de ani, CFR motivând astfel nevoia de investitii în domeniu, subliniind ca transportul rutier reprezinta principalul competitor al transportului feroviar pe piata transporturilor de calatori si marfuri, potrivit News.ro.
"Finantarea insuficienta a intretinerii, repararii si reinnoirii infrastructurii feroviare a condus la degradarea progresiva a acesteia si la cresterea gradului general de uzura a componentelor infrastructurii", se mentioneaza in document, citat de News.ro.
Mai mult, principala cauza a decalajului major intre Romania si Uniunea Europeana in ceea ce priveste transportul feroviar de pasageri o constituie finantarea publica deficitara a transportului feroviar din Romania.
"Conform unui studiu comparativ la nivel european, performanta unui sistem feroviar este in stransa dependenta de nivelul finantarii publice, iar Romania se situeaza pe penultimul loc din Europa in ceea ce priveste finantarea publica a transportului feroviar", arata strategia CFR.
Suma totala de 56,03 miliarde lei este impartita in mai multe capitole.
Astfel, reabilitarea si modernizarea infrastructurii coridorului Rin-Dunare ar necesita 20,45 miliarde lei (4,44 miliarde euro), in timp ce reabilitarea si modernizarea infrastructurii coridorului Orient / East-Med ar avea nevoie de alte 11,76 miliarde lei (2,55 miliarde euro).
O alta actiune prioritara este reabilitarea si modernizarea infrastructurii retelei TEN-T Centrale, care ar ava nevoie de investitii de 4,4 miliarde lei (956,5 milioane euro), precum si reabilitarea si modernizarea infrastructurii retelei TEN-T Globale, proiect de 1,05 miliarde lei (229,9 milioane euro).
Alte investitii sunt necesare in: reinnoirea infrastructurii feroviare (5,7 miliarde lei, adica circa 1,24 miliarde euro), intretinerea curenta a infrastructurii feroviare (7,25 miliarde lei, adica aproximativ 1,57 miliarde euro) si reparatiile curente ale elementelor de infrastructura (1,08 miliarde lei, adica 235 milioane euro).
Detalii, pe Economica