Stratregia sefului Tarom pentru redresare: Tarom revine pe profit, dupa 11 ani de pierderi. Taiem din cheltuieli si renegociem toate contractele
Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea transportatorului aerian national Tarom, respecta o strategie de redresare a companiei si va initia un proces amplu de reorganizare a societatii. Acesta a declarat, într-un interviu pentru News.ro, ca Tarom va ajunge pe profit în acest an, dupa 11 ani de pierderi, desi pretul în crestere al petrolului îngreuneaza planurile companiei. În plus, directorul general a început sa taie din cheltuieli si renegociaza toate contractele. De asemenea, salariile a jumatate din angajati cresc cu 10%.
El precizeaza ca iesirea din rezultatele negative reprezinta cea mai mare provocare a sa, insa subliniaza ca "este mai greu este sa te mentii acolo sus", scrie News.ro.
Strategia de redresare la care se lucreaza va fi trecuta prin Consiliul de Administratie si apoi va fi aprobata in Guvern.
Costurile cu kerosen-ul reprezinta 22% din cheltuielile companiei, insa contractele care au ca obiect furnizarea de carburanti de aviatie pentru Tarom vor fi renegociate.
"Chiar daca acum pretul kerosen-ului este ridicat, noi ne mentinem planurile de a aduce compania Tarom pe profit in acest an. Daca anul trecut aveam un pret de 570 de dolari pe tona de kerosen, acum a urcat la 752 de dolari, ceea ce ne ingreuneaza planurile. Or, noi previzionasem o valoare de 700 de dolari/t, care a fost deja depasita", a declarat Werner Wolff.
El afirma ca acesta este singurul pret oscilant pe care nu il poate influenta, insa subliniaza ca s-a taiat masiv din cheltuieli.
"Tedinta este clar una pozitiva, in sensul ca suntem si acum pe minus, dar acest lucru se va redresa pana la sfarsitul anului. Exista lumina pentru Tarom. Am taiat din cheltuieli si, in plus, aeronavele noi cumparate vor avea un impact pozitiv in rezultatele financiare. De exemplu, cele doua aeronave Boeing 737-800 Next Generation, recent achizitionate, au transportat deja aproape 15.000 de pasageri de la integrarea in flota Tarom", a adaugat Werner Wolff.
Reprezentantul Tarom spune ca s-a inceput operarea acestor noi avioane la numai doua zile dupa ce au fost achizitionate. El estimeaza ca noile aeronave vor produce 70 milioane dolari in urmatorii doi ani, din care se scad cheltuielile aferente.
"Am scazut si cheltuielile cu transport ale angajatilor, de la 713.000 euro in doi ani la 440.000 euro in doi ani. In plus, am renuntat la spatiile inchiriate pentru personalul companiei si ne-am mutat intr-o cladire detinuta de Tarom, lucru care ne aduce o economie de 1,3 milioane euro pe an", a declarat Werner Wolff.
Detalii, pe Economica