Surpriza de la Volkswagen: Motorul diesel are un "viitor maret" si nu va fi inlocuit de propulsia electrica
La doi ani de la scandalul Dieselgate, care a declansat profetii despre disparita motorului diesel si a catapultat în liga mare investitiile în propulsia electrica, CEO-ul Volkswagen, Matthias Muller, încearca sa tempereze avântul revolutionar. Volkswagen va continua sa dezvolte masini pe motorina, motorul diesel are un "viitor maret", iar Tesla, nava amiral a industriei producatoare de automobile electrice, nu reprezinta o amenintare pentru grupul german, a spus Muller într-o serie de declaratii facute la Salonul Auto de la Frankfurt.
La doi ani de la scandalul Dieselgate, care a declansat profetii despre disparita motorului diesel si a catapultat în liga mare investitiile în propulsia electrica, CEO-ul Volkswagen, Matthias Muller, încearca sa tempereze avântul revolutionar. Volkswagen va continua sa dezvolte masini pe motorina, motorul diesel are un "viitor maret", iar Tesla, nava amiral a industriei producatoare de automobile electrice, nu reprezinta o amenintare pentru grupul german, a spus Muller într-o serie de declaratii facute la Salonul Auto de la Frankfurt.
El considera dezbaterea negativista din jurul motorului diesel drept nejustificata si contesta incercarile unor guverne si companii de a marginaliza aceasta tehnologie. "Sa-i lasam pe clienti sa decida ce motor prefera", indeamna seful Volkswagen la doi ani dupa ce marii producatori auto au intrat in colimator pentru trucarea testelor de emisii poluante ale modelelor diesel.
"Motoarele diesel pe care le oferim astazi sunt curate. Indeplinesc standardele Procedurii Globale Armonizate de Testare a Vehiculelor Usoare (WLTP - n.r.) si raspund nevoilor si exigentelor clientilor nostri. Motoarele cu combustie interna vor coexista cu sistemele de propulsie electrica pentru urmatorii 10-20 de ani, asa ca ar trebui sa avem rabdare, sa ne relaxam si sa lasam decizia la latitudinea clientilor. Ei trebuie sa decida ce motor prefera", a declarat Muller intr-un interviu acordat CNBC.
Detalii, pe Economica