Home / Stiri financiare / Surse metrou: daca magistrala spre Otopeni se face la suprafata, Voluntari devine ghetou

Surse metrou: daca magistrala spre Otopeni se face la suprafata, Voluntari devine ghetou

Surse metrou: daca magistrala spre Otopeni se face la suprafata, Voluntari devine ghetou

Construirea la suprafata a metroului catre Aeroportul Otopeni este imposibila, pentru ca nu este loc, spun surse apropiate metroului pentru ECONOMICA.NET. Ipotetic, daca linia s-ar face la nivelul solului, locuitorii din Voluntari nu vor mai avea acces la DN1, iar daca ar fi urcata pe estacade, va fi ca un roller coaster ce va trece si prin blocurile celor din Otopeni.

Vehiculata in spatiul public, solutia liniei supraterane de metrou intre Baneasa si Aeroportul Otopeni este criticata de surse apropiate metroului. Acestea au explicat pentru Economica.net de ce metroul nu poate fi construit la suprafata, precum si ce s-ar intampla in situatia ipotetica in care acesta va fi scos din subteran.

"Metroul are sina la minus 12 metri, la etajul patru de subsol. Daca il ridici, trebuie sa ai grija sa nu blochezi totul. Daca il asezi pe pamant nu mai trece decat pasarea pe acolo, cum se intampla in Berceni, unde e linia de proba. Apoi vor plange ca nu pot ajunge la bulevard. Pe ai lui Pandele in Voluntari ii facem ghetou, nu mai vin la DN1 sub nicio forma", a explicat una dintre surse.

Roller coaster cu metroul pe estacada

Aceasta contesta si solutia realizarii liniei de metrou catre aeroport pe estacade. "Daca il pui pe estacada trebuie sa urci la plus sapte metri, ca sa poata trece pe sub el si camioanele. Si estacada aia trebuie sa aiba o inaltime de constructie. Deci te duci pe sute de metri cu sant, cu damb, ca sa ajungi la etajul al doilea, dupa care dupa foarte putin timp constati ca trebuie sa cobori. Deci n-ai facut nimic decat un montagne russe sau roller coaster", continua sursa.

"Iar in Otopeni pe unde sa mergi pe la suprafata, prin blocurile celor de pe marginea soselei?", intreaba retoric sursa.

O opinie similara are si un alt specialist in metroul bucurestean, care spune ca principalul impediment in realizarea metroului la suprafata este lipsa spatiului. "Am studiat si noi solutia, dar nu ai pe unde sa iesi cu el la suprafata. Principalul obstacol este ca nu este loc in zona, zona este deja edificata", a explicat acesta.

El a detaliat la randul sau cum ar arata traseul in contextul variantei supraterane: "La Baneasa trebuie sa iesi la suprafata undeva aproape de Ikea, apoi mergi in fata unde dai de blocurile de langa Ambasada SUA, care sunt pana in DN1, unde te bagi cu metroul? Mai departe, mergi la Liceul Francez, la Willbrook, pe unde te duci cu el? Pe urma, in niciun kilometru, trebuie sa cobori cu el la subsol, pentru ca ai ajuns la Centura si trebuie sa cobori pe sub ea, pentru ca e si cale ferata si drum. Pe urma intri in oras, in Otopeni".

Costuri mai mari in special iarna si vara cu metroul la suprafata

In ceea ce priveste costurile mai mici cu solutia supraterana, specialistul spune ca cei care au propus aceasta varianta nu au luat in considerare si costurile de operare, ulterioare construirii liniei.

 

Detalii, pe Economica

luni, 25 februarie 2019, 390 afisari

Curs BNR vineri, 22 noiembrie 2024

1 EUR4.9759 RON
1 USD 4.7742 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0400 RON
la OTP Bank Romania
1 USD = 4.8500 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 19.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile