SymphoPay: Exista un gap tehnologic intre retaileri si banci. Este necesara o deschidere tehnologica din partea sectorului financiar
SymphoPay, platforma româneasca de integrare a platilor cu cardul la POS, ofera comerciantilor si bancilor accesul în timp real asupra terminalelor de plata si integreaza tranzactiile cu platforme de marketing sau loializare. Compania a fost înfiintata în urma cu patru ani de catre Daniel Nicolescu, fost CEO al furnizorului de solutii de plati PayU, si Sebastian Ionita. Ambii au peste 15 ani de experienta în platforme de plati si integrare de POS-uri.
In prezent, compania detine 3.000 de POS-uri active si colaboreaza cu trei banci, doua dintre acestea fiind Alpha Bank si Banca Transilvania, cea de-a treia urmand sa fie anuntata in curand.
Cu solutia celor de la SymphoPay, retailerii si bancile partenere pot sa centralizeze intr-o singura platforma integrata platile cu cardul prin POS-uri inteligente. Dispozitivele pot si utilizate si pentru campanii de marketing, nu doar pentru operatiuni de plata.
ECONOMICA.NET a stat de vorba cu Daniel Nicolescu, co-fondator si managing partner al SymphoPay despre planurile companiei si viitorul industriei de retail si al sistemelor de plati din Romania.
Cui se adreseaza SymphoPay?
Datorita faptului ca ne adresam marilor retaileri avem nevoie sa integram marile banci. Pe langa cele trei banci, mai suntem in discutii si cu alte banci. Practic, ne concentram pe bancile care se focuseaza pe retaileri. Incercam sa conectam partea lor de carduri de credit cu beneficile si loialitatile cu interesele fiecarui retailer aflat in portofoliu. Oportunitatea la care ne uitam este exact gap-ul tehnologic care se intampla in acest moment intre retailer si banci. Retailerii investesc foarte mult in infrastructura, custumer recognition, platforme de loializare, de management al traficului, optimizarea timpilor. Pentru retaileri fiecare detaliu este atent adresat si incorporat in tot procesul. Dar bucata asta de plati nu poate fi integrata pentru ca este foarte limitata din punct de vedere tehnic, al protocoalelor, al echipamentelor hardware pentru ca nu este o memorie ca un computer, nu are procesoare atat de puternice. Si atunci disruption-ul cu care venim noi este sa mutam toata logica si decizia de logica de business din terminalul de plata intr-o platforma cloud. Acest lucru are avantajul ca putem sa analizam foarte multa informatie intr-un timp foarte scurt astfel incat sa creem un context relevant pentru consumator.
Ca un exemplu: retailerul si banca pot adresa si isi doresc sa adreseze diferit un first time consumer versus un third time on a day consumer. Si atunci fiecare abordare poate fi diferita in functie de contextul in care se afla si acest lucru face SymphoPay, vine cu aceasta experienta digitala in retail.
Sunt bancile deschise sa adopte tehnologia SymphoPay? Cum este situatia acum fata de anii trecuti?
Fata de 2016 suntem mult mai experimentati. Exista si un contex favorabil la nivel de Europa din punct de vedere al reglementarilor. Ma refer in primul rand la directiva europeana PS2 care obliga bancile sa ofere protocoale de integrare companiilor care doresc sa initieze plati sau sa ofere informatii despre conturile utilizatorilor. Evident, in aceleasi standarde de securitate intr-un sistem foarte bine controlat. Practic, este necesara aceasta deschidere tehnologica din partea bancilor pentru a accelera tot ceea ce se intampla in sectorul financiar. Pentru ca tehnologia este cea care ne limiteaza in momentul de fata, ne bucuram ca lansam un internet banking. Este pura tehnologie acolo, adica cineva a facut un produs peste sistemul bancar. La fel, ne uitam sa facem si noi un layer de conectare a platilor intre banci si retailer ajutand bancile sa creasca engagementul cu fiecare tranzactie a consumatorului. De fapt, asta este ceea ce ne dorim: sa creem acolo o afectiune cu brandul.
De ce ar dori o banca sa lucreze cu Symphopay?
Banca odata ce intra in zona de confort avand intelegerea modelului si certitudinea faptului ca in continuare va controla tot procesul are capabilitatea sa accelereze acel canal. Pana acum, canalul este oferit intr-un pachet asa numit "corporate" catre retailer. Usor-usor aceasta solutie de acceptare a cardurilor la punctele de vanzare va deveni un diferentiator major intre banci. Pentru ca una este sa ai un terminal reactiv, care doar citeste niste carduri si este super slow si una e sa ai unul conectat la o platforma digitala, raspunde unor campanii setate de catre retailer si promoveaza niste produse impinse de catre banca. Al doilea motiv pentru care o banca, pe langa cresterea engagement-ului si a business-ului, este scaderea costurilor. In momentul de fata o banca plateste niste sume lunare pentru fiecare terminal pe care il are in productie. Toate terminalele de plata se schimba la patru-cinci ani. Exista foarte multe mandate si reglementari care trebuie integrate pe aceste terminale, si acest lucru genereaza foarte mult zgomot nenecesar business-ului. Odata ce pui o companie specializata pe aceasta componenta, ea este super optimizata din punctul de vedere al costurilor, al scalarii in functie de contextul respectiv si este concentrata pe nevoile clientului bancii, pe comerciant. Comerciantul spune: am nevoie sa imi pui un net promoter score, am nevoie sa imi pui metodele acestea de plata si am nevoie sa imi integrezi platformele astea doua ca asa lucrez eu. Practic, toata aceasta tehnologie este disponibila acum bancilor ca sa o distribuie personalizat pentru fiecare client din portofoliu.
Detalii, pe Economica