Teraplast a achizitionat un producator de panouri sandwich din Serbia cu 4,3 milioane de euro
Grupul Teraplast a achizitionat producatorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzactiei fiind de 4,3 milioane de euro, se arata într-un anunt publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB).
Grupul va investi anul acesta 11 milioane de euro in Serbia, suma ce include valoarea achizitiei fabricii, investitii de 2,7 milioane de euro in dezvoltare si capital de lucru de 4 milioane euro.
'Compania achizitionata are o capacitate de productie similara celei a subsidiarei TeraSteel, adica 2,2 milioane de metri patrati/an, si respectiv aceleasi utilaje. Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi in principal tari precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croatia si Muntenegru, dar si piete secundare, precum Ungaria, sudul Romaniei si nordul Greciei. Potrivit estimarilor noastre, aceste piete au in 2017 un potential de 9,6 milioane de metri patrati, adica aproximativ 153 milioane euro. Piata panourilor din Serbia este estimata la un volum de 2,3 milioane de metri patrati, din care productia locala reprezinta 20%, diferenta fiind importuri', se arata in document.
In comparatie, in Romania, productia locala reprezinta aproximativ 80% din total piata, fiind 9 fabrici de panouri termoizolante. TeraSteel vinde peste 33% din productia realizata in Romania pe pietele externe.
Detalii, pe Economica