Toamna se numara kilometrii de autostrada: Tirrena, Geiger si Astaldi, constructorii cu cele mai mari progrese pe santiere
Italienii de la Tirrena Scavi continua sa domine topul constructorilor de autostrazi si se apropie cu pasi repezi de finalizarea lucrarilor la nodul Gilau de pe Autostrada Transilvania. Progresele raportate în septembrie i-au urcat pe nemtii de la Geiger pe a doua pozitie în clasament, în vreme ce italienii de la Astaldi au coborât pe locul al treilea.
Constructorul italian Tirrena Scavi a ajuns in luna septembrie la un grad de executie de 85% la nodul Gilau, ce va lega autostrazile din jurul Clujului. Progresul este de 11 puncte procentuale fata de luna august, cand lucrarile erau realizate in proportie de 74%, conform datelor de pe site-ul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Lucrarile ce includ podul peste Somesul Mic ar putea fi gata pana la finele lunii septembrie - inceputul lunii octombrie, cand ar putea fi deschisa circulatia pe tronsonul Gilau - Nadaselu finalizat inca de anul trecut. Acest sector de 8,7 kilometri va fi unit prin noul pod de tronsonul Campia Turzii - Gilau.
Nemtii de la Geiger au urcat pe a doua pozitie, cu un avans de 9 puncte procentuale. Gradul de executie a lucrarilor pe lotul 1 al Autostrazii Ogra – Campia Turzii a ajuns in septembrie la 91%, fata de la 82% in luna anterioara.
Cu un avans de 3,87 puncte procentuale, italienii de la Astaldi au coborat pe locul al treilea fata de precedentul clasament unde se aflau pe locul secund si au ajuns pe lotul 2 al Autostrazii Ogra – Campia Turzii pana la un grad de executie de 49,62% in septembrie.
In clasament urmeaza grecii de la Aktor, care au progresat pe santierul de la intrarea in Capitala a autostrazii Bucuresti - Ploiesti cu 3,66 puncte procentuale, pana la 87,31%.
Si italienii de la Impresa Pizzarotti au raportat un progres de 2 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sebes – Turda. Astfel, stadiul fizic pe acest santier a ajuns in septembrie la 52,50%.
Detalii, pe Economica