Transformarea RATB in societate comerciala, tema unui studiu prezentat la Primaria Capitalei
Existenta unui contract de delegare de gestiune între Primaria Municipiului Bucuresti si RATB, precum si evaluarea patrimoniului actual al regiei - terenuri si cladiri care vor constitui capital social al unei viitoare societati - sunt cele doua conditii importante ca RATB sa se transforme în societate comerciala, potrivit unui studiu de oportunitate realizat de Autoritatea Municipala de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) si prezentat luni la Primaria Capitalei.
Ioan Radu, expert in cadrul AMRSP, a precizat ca etapele principale care pun deocamdata in pericol transformarea regiei si reorganizarea sa in societate sunt: inexistenta contractului de delegare a gestiunii serviciului, care reglementeaza din punct de vedere juridic foarte clar obligatiile care revin, pe de o parte, proprietarului serviciului, in speta CGMB, pe de alta parte, operatorilor RATB; modul de colaborare dintre cele doua entitati, de acordare a subventiilor, de decontare a cheltuielilor si, in general, toate obligatiile care revin celor doua parti.
'Cea de-a doua problema care dupa parerea mea pune in real pericol transformarea regiei in societate este lipsa, cel putin in acest moment, a unei evaluari a patrimoniului public si privat care a fost dat de CGMB in administrare regiei pentru prestarea serviciului public de transport local', a precizat Ioan Radu.
Potrivit acestuia, toate bunurile pe care le foloseste RATB, de la terenuri pana la mijloace de transport, de la echipamente de birotica din birouri pana la dotarea autobazelor si depourilor, sunt bunuri apartinand domeniului public si privat al Municipiului Bucuresti, date in administrare RATB.
Detalii, pe Economica