Transportatorii pregatesc proteste dupa ce Guvernul a anuntat majorarea accizei la carburanti
Majorarea semnificativa a accizelor la carburanti de la 1 septembrie va creste pretul motorinei cu circa 10%, ceea ce va duce automat la marirea tarifelor transportatorilor cu cel putin 10%, la scumpiri în lant si la aparitia de insolvente în rândul transportatorilor, iar protestele vor deveni o optiune, au avertizat patronatele transportatorilor consultate de News.ro. În plus, multi soferi nu vor mai alimenta din România, preferând Ungaria si Austria, tari care vor oferi preturi mai bune de luna viitoare si o rambursare rapida a unei parti din accize.
Ministerul Finantelor a redactat un proiect de ordonanta de Guvern prin care urmeaza sa fie modificat Codul Fiscal, principalele noutati fiind majorarea semnificativa a accizelor la carburanti de la 1 septembrie, ceea ce inseamna ca soferii vor plati mai mult pentru benzina si motorina, in timp ce patronii sau actionarii companiilor nu mai platesc deloc impozit pe dividende din 2018, scrie News.ro.
Citeste si Cresc dramatic accizele la benzina si motorina, carburantii se scumpesc cu 45 de bani pe litru. Codul fiscal se modifica din nou
Isarescu, despre majorarea accizei la carburanti: Ne va afecta. Va impinge inflatia in sus
Pretul benzinei din Romania este in prezent al doilea cel mai mic in randul celor 28 de state din Uniunea Europeana, dar va ajunge similar cu nivelul din Austria, iar cel al motorinei semnificativ mai mare decat in Austria sau Luxemburg, dupa majorarea accizelor de la 1 septembrie,pe baza preturilor medii din UE publicate de portlul energy.eu.
Practic, Ministerul Finantelor propune revenirea accizelor la carburanti exact la nivelul din 2016, cand era in vigoare supraacciza de 7 eurocenti pe litrul de carburanti introdusa de guvernul PSD condus de Victor Ponta in 2014.
In urma majorarii accizei, un litru de benzina fara plumb sau de motorina se va scumpi, de la 1 septembrie, cu circa 45 de bani.
Aceasta masura va avea efecte grave asupra transportatorilor, considera unii transportatori.
”Efectele vor fi extrem de urate. Transportul international va migra catre tarile din jurul Romaniei, in special catre Ungaria si Austria. Un TIR are un rezervor de circa 1.200 de litri, ceea ce ii permite o autonomie de peste 3.000 de kilometri”, a afirmat vicepresedintele Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), Constantin Isac, pentru News.ro.
Detalii, pe Economica