Tren Otopeni Euro 2020: galatenii care vor face calea ferata peste DN1 au modernizat mai multe gari si poduri, dar au renuntat la o autostrada
Firma Arcada Company, care si-a asumat finalizarea liniei de cale ferata peste DN1 catre Aeroportul Otopeni pâna la campionatul Euro 2020, are la activ mai multe lucrari pentru CFR SA, dar si un esec cu Compania de Autostrazi. Mai exact, constructorul galatean a renuntat la contractul pentru un lot din Autostrada Transilvania.
Ministerul Transporturilor continua cursa contra – cronometru pentru realizarea legaturii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Otopeni pana in vara anului viitor, cand multi suporteri straini sunt asteptati sa vina in Bucuresti pentru Euro 2020.
In acest sens, seful Transporturilor, Razvan Cuc, a subliniat marti ca finantarea pentru proiectarea si executia liniei de cale ferata directa intre Aeroportul International Henri Coanda si Gara de Nord este asigurata, iar constructorul va avea tot sprijinul pentru a derula acest proiect in conditii de rapiditate, ca sa-l finalizeze asa cum si-a asumat, pana la data de 30 mai 2020.
CFR SA a anuntat la finele lunii mai ca asocierea Arcada Company - ISPCF - DB Engineering & Consulting GMBH a castigat procedura de licitatie publica pentru proiectul "Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti (proiectare si executie)", cu o oferta financiara depusa in valoare de 398,16 milioane de lei, fara TVA.
Contractul are o durata de 14 luni (doua luni pentru proiectare si 12 luni pentru executie), conform comunicatului CFR din 31 mai 2019.
Cine sunt galatenii care vor face linia noua spre aeroport
Arcada Company, liderul asocierii care a castigat contractul pentru constructia liniei noi catre Aeroportul Otopeni, a derulat mai multe contracte cu CFR SA, conform documentelor constatoare publicate in platforma de achizitii publice SEAP.
Astfel, s-a ocupat de modernizarea statiilor de cale ferata Botosani, Vaslui, Piatra Neamt, Braila si Slobozia Veche, dar si de refacerea unor poduri de cale ferata, precum cele peste Dunare – km 152+149 si km 165+817 de pe linia CF Bucuresti – Constanta.
Detalii, pe Economica