Unde vor circula cele 130 de autobuze hibrid si 100 de troleibuze noi din Bucuresti
Primaria Capitalei vrea sa cumpere 130 de autobuze hibrid si 100 de troleibuze cu autonomie de 20 km, valoarea investitiei fiind estimata la 410 milioane lei, fara TVA ( 90 milioane de euro). Vezi pe ce linii vor fi introduse noile mijloace de transport în comun.
Autobuz Mercedes Benz Citaro Hybrid in teste la Sinaia (sursa foto: Victor Silaghi, membru al Asociatiei Metrou Usor)
Cele 130 de autobuze hibrid vor fi utilizate pe noua trasee, conform proiectului ce va fi supus spre aprobarea consilierilor generali in sedinta de joi, 18 octombrie.
In studiul de oportunitate a achizitiei, reprezentantii municipalitatii spun ca autobuzele hibrid nu sunt inca folosite in transportul zilnic de calatori, dar ca mai multe orase din tara vor sa cumpere astfel de mijloace de transport mai putin poluante.
Ei amintesc si de testarea autobuzelor hibrid de la Mercedes Benz si Solaris pe strazile din Bucuresti, Satu Mare, Pitesti, Galati, Iasi, Oradea, Braila.
De asemenea, cele 100 de troleibuze noi, cu autonomie de 20 de kilometri, vor fi introduse pe 17 trasee.
Unele trasee de troleibuze vor fi modificate si vor avea o lungime mai mare pentru a cuprinde si cartierele dezvoltate la marginea Capitalei, precum Militari Residence si Brancusi. De asemenea, va fi reinfiintata linia de troleibuz 97, desfiintata in perioada lucrarilor de extindere a Magistralei 4 de metrou.
Troleibuze cu autonomie circula deja in orase din Cehia, Rusia si China. Atunci cand le decontecteaza de la reteaua electrica pentru a intra in starea de autonomie, soferii troleibuzelor au optiunea de ridicare a captatorilor dintr-un buton.
Si producatorul roman Astra Bus din Arad, care a mai furnizat troleibuze pentru Bucuresti, spune ca poate fabrica noul model de troleibuz.
Valoarea estimata a investitiei in cele 130 de autobuze hibrid si 100 de troleibuze noi se ridica la 409,97 milioane de lei fara TVA (90 milioane de euro).
Detalii, pe Economica