Valoarea marcii Boeing ar putea sa se deprecieze cu 12 miliarde dolari din cauza crizei 737 MAX
Publicitatea negativa generata de imobilizarea la sol a avioanelor Boeing 737 MAX în întreaga lume dupa doua catastrofe aeriene ar urma sa conduca la deprecierea cu 12 miliarde dolari a valorii marcii constructorului american de avioane, a estimat luni firma britanica de consultanta Brand Finance, transmite Reuters.
Brand Finance a precizat ca si-a revizuit o prima estimare a valorii brandului Boeing, dupa un mesaj publicat pe Tweeter de presedintele SUA, Donald Trump in care acesta a invitat grupul Boeing sa remedieze deficientele modelului 737 MAX si sa-i faca un ''rebranding''.
Anterior, Brand Finance a estimat la 7,5 miliarde dolari pagubele provocate reputatiei Boeing, imediat dupa ce catastrofa avionului Boeing 737 MAX apartinand companiei Ethiopian Airlines a provocat 157 de victime in data de 10 martie, la cinci luni dupa ce un accident al unui avion similar apartinand companiei Lion Air a provocat 189 de victime.
Potrivit Brand Finance, Boeing are cea mai valoroasa marca din sectorul aerospatial, aceasta crescand cu 61% in 2018 pana la 32 de miliarde dolari.
Avionul Boeing 737 MAX, dat in exploatare in mai 2017, a cunoscut in mai putin de sase luni doua accidente mortale. Desi investigatiile sunt inca in desfasurare, este suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Detalii, pe Economica