Vanzarile iPhone, in picaj in trimestrul doi. Cum si-au impartit piata Samsung, Huawei si Apple
În urma cu un an, Huawei depasea în sfârsit Apple pentru a deveni cel de-al doilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri din lume. Douasprezece luni mai târziu, Apple tot nu a reusit sa câstige cota de piata, potrivit ultimei analize trimestriale a Strategy Analytics.
Studiul arata ca atat Samsung, cat si Huawei si-au majorat livrarile de smartphone-uri fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de iPhone au scazut mult mai mult decat oricare dintre celelalte firme majore din piata.
Per ansamblu, piata de smartphone-uri s-a contractat cu 3% in trimestrul doi fata de acelasi interval al anului trecut, de la 350,4 milioane de unitati, la 341,4 milioane. Este o scadere notabila, dar inca mai putin severa decat cea suferita de industrie anul trecut, cand livrarile au scazut cu 10 milioane.
„Apple a livrat 38,0 milioane de iPhone-uri si a captat 11% din piata globala a smartphone-urilor in trimestrul II 2019, scazand de la o cota de piata de 12% in urma cu un an”, a declarat directorul Strategy Analytics, Woody Oh. "Vanzarile de iPhone au scazut cu 8% anual, ceea ce il face pe cel mai slab jucator dintre cei mai mari cinci producatori de smartphone din lume. Apple se stabilizeaza in China datorita ajustarilor de pret si a tranzactiilor in vigoare, dar alte piete majore, precum India si Europa, raman pline de provocari pentru iPhone-ul scump".
In acelasi timp, Samsung a livrat 76,3 milioane de smartphone-uri in trimestrul doi, cu 7% mai mult fata de acelasi trimestru al anului trecut (71,5 milioane de telefoane). Marja de profit a scazut, dar cota de piata Samsung se situeaza acum la un impresionant 22,3% - mai mult decat dublu fata de cota globala a Apple.
Huawei a continuat sa isi consolideze locul doi, in pofida conflictului comercial cu SUA, cu o crestere a vanzarilor de 8% fata de T2 2018, de la 54,2 milioane de telefoane la 58,7 milioane. In prezent, producatorul chinez are 17% din piata mondiala, in plus cu doua puncte procentuale fata de T2 2018.
Detalii, pe Economica