Veste proasta de la CFR: licitatia pentru reabilitarea Podului Constanta din Capitala a fost anulata
Desi necesita reparatii de urgenta, Podul Constanta din Capitala mai are de asteptat pâna va fi consolidat. Si asta pentru ca licitatia CFR Infrastructura pentru reabilitarea podului de cale ferata a fost anulata, dupa ce nu s-a înscris nicio firma sa îl repare.
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a anulat pe 7 mai licitatia pentru reparatii la podul de cale ferata de la km 4+327, situat pe magistrala Bucuresti - Constanta.
"Aceasta procedura a fost anulata automat, deoarece la data limita de depunere oferta nu au existat ofertanti inscrisi", se explica in anuntul de pe platforma de achizitii publice SICAP.
Valoarea totala estimata a contractului scos la licitatie pe 5 aprilie se ridica la 3,49 milioane de lei fara TVA, din care 101.175 lei pentru servicii de proiectare si 3,39 milioane de lei fara TVA pentru executia lucrarilor, sursa de finantare fiind asigurata din fonduri de la Bugetul de Stat.
Termenul limita pentru primirea ofertelor a fost 7 mai 2019, iar durata contractului urma sa fie de 8 luni de la semnare, din care 2 luni pentru proiectare si 6 luni pentru executie.
"Dat fiind faptul ca podul feroviar de la km 4+327 reprezinta unobiectiv de utilitate publica, cu o importanta deosebita atat pentru traficul feroviar, cat si pentru cel rutier, CFR SA a analizat si a stabilit un program de lucrari astfel incat, in perioada executiei, sa nu intervina modificari majore de trafic nici in circulatia trenurilor, nici in circulatia rutiera", spuneau reprezentantii CFR in momentul lansarii licitatiei.
Pe de alta parte, exista si pasionati de infrastructura care vad "partea pozitiva" a anularii acestei licitatii.
"Poate este mai bine. Pasajul nu trebuie doar reabilitat, ci si largit cu cel putin doua benzi, trotuare si piste de biciclete", spune un membru al forumul Asociatiei Metrou Usor.
Expertiza Podului Constanta: Este nevoie de reparatii in regim de urgenta.
Detalii, pe Economica