Vodafone Romania pariaza pe tehnologia Internet of Things ca motor de crestere in urmatorii ani
Murielle Lorilloux, CEO-ul Vodafone România, crede ca perioada în care companiile de telecom obtin cresteri ale afacerilor din traficul de date sa va încheia în urmatorii doi ani, astfel ca pariul sau pentru urmatorul motor de crestere al industriei este tehnologia Internet of Things (IoT).
"IoT este o tehnologie pe care pariem, este o tehnologie foarte sigura, ajunge in zone care nu au acoperire GSM. De asemenea, are si capacitatea de a transmite o cantitate mare de date. Impreuna cu clientii nostri am facut cateva teste cu aceasta tehnologie si au fost un succes. Asa ca aceasta este zona in care ne vom extinde in urmatorii ani", a declarat Murielle Lorilloux.
In toamna acestui an, Vodafone Romania a lansat primul IoT cu acoperire la nivel national in Europa de Sud-Est pregatit sa ofere clientilor sai din zona de business posibilitatea de a dezvolta si implementa o gama larga de solutii si aplicatii pentru imbunatatirea proceselor lor de afaceri.
"Avem multe initiative din zona IoT deoarece credem ca acesta va fi motorul de crestere, nu numai pentru Vodafone, dar si pentru intreaga industrie. Am avut prima faza, care s-a axat pe serviciile mobile de voce in anii '90 si am obtinut o crestere frumoasa la acea data. Apoi, am trecut la cresterea obtinuta din traficul de date. Opinia mea astazi este ca suntem la finele acestui ciclu al datelor si probabil o sa mai avem un an sau doi crestere a penetrarii 4G si a consumului de date. Dar dupa aceea, aceasta perioada se va incheia si vom ajunge la cel de-al treilea ciclu, care va fi IoT, si nu va fi despre conectarea oamenilor intre ei, ci despre conectarea tuturor lucrurilor. Si acesta va fi probabil urmatorul ciclu de crestere pentru industrie. Incepem sa vedem multe inovatii in zona de IoT si vom continua sa inovam impreuna cu partenerii nostri", a explicat CEO-ul companiei.
Potrivit acesteia, piata de telecomunicatii din Romania este una extrem de competitiva, ceea ce ar reprezenta un beneficiu pentru clienti.
Detalii, pe Economica