Xiaomi va tripla numarul de magazine in Europa, pe masura ce producatorii chinezi de smartphone-uri goniti din SUA ataca piata europeana
Xiaomi, cel de-al cincilea cel mai mare vânzator de smartphone-uri din lume, a declarat pentru CNBC ca intentioneaza sa îsi tripleze numarul de magazine în Europa de Vest pâna la sfârsitul anului 2019. Compania chineza, care a deschis prima locatie europeana în Spania în 2017, a declarat ca spera sa opereze peste 150 de magazine în regiune pâna la sfârsitul anului, de la mai putin de 50 la sfârsitul anului 2018.
"Este o tinta mare pentru noi", a declarat vicepresedintele Xiaomi, Wang Xiang, pentru CNBC, la Congresul Mondial al Mobilelor, care are loc zilele aceastea la Barcelona.
Intre timp, Oppo, o alta companie chineza, a anuntat la inceputul acestei luni ca va deschide magazine in trei noi regiuni din Europa, inclusiv Marea Britanie. Oppo a ajutat compania Xiaomi sa devina al patrulea cel mai mare furnizor de smartphone-uri la nivel european in al patrulea trimestru din 2018, potrivit companiei de cercetare IDC.
Samsung, Huawei si Apple sunt cei mai mari trei vanzatori dupa cota de piata.
Companiile chineze de tehnologie Huawei si ZTE sunt se afla sub lupa guvernului american, care spune ca dispozitivele lor vor permite spionajul pentru guvernul chinez. In acest context multi americani sunt sceptici fata de brandurile chinezesti. Ca raspuns, companii precum Huawei, Xiaomi si Oppo incep sa se concentreze pe piata din Europa. Acestea au castigat rapid cota de piata oferind dispozitive inovatoare, de inalta calitate, la un cost mai mic decat rivalii lor consacrati deja pe piata.
"Situatia politica dintre companiile chineze si guvernul american a fost benefica pentru consumatorii europeni", a mentionat Ben Stanton, senior analist la firma de cercetare Canalys, intr-un raport recent prezentat la inceputul acestei luni. "Administratia din SUA provoaca companiile chineze sa investeasca in Europa si nu in SUA".
Detalii, pe Economica